2014
Prototypový charakter expertnosti: ilustrace životními příběhy a komplexními ‘profily‘ učitelů
PÍŠOVÁ, Michaela a Petr NAJVARZákladní údaje
Originální název
Prototypový charakter expertnosti: ilustrace životními příběhy a komplexními ‘profily‘ učitelů
Název česky
Prototypový charakter expertnosti: ilustrace životními příběhy a komplexními ‘profily‘ učitelů
Název anglicky
Prototype character of expertise: illustration through life stories and complex profiles of teachers
Autoři
PÍŠOVÁ, Michaela a Petr NAJVAR
Vydání
2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
učitel expert; vícečetná případová studie; živorní příběhy; profily; prototypový model expertnosti
Klíčová slova anglicky
expert teacher; multiple case study; life stories; profiles; prototype model of expertise
Změněno: 4. 1. 2015 14:33, doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.
V originále
Prezentace shrnuje některé výsledky komplexního výzkumu, jenž stavěl na designu vícečetné případové studie. Výsledky jsou jednak prezentovány formou tzv. portrétů, které pracují s daty získanými skrze pozorování výuky, polostrukturované rozhovory, stimulované vybavování a další výzkumné procedury, jednak ilustrativně prezentovány jako tzv. životní příběhy učitelů, prezentující data z hloubkových rozhovorů. Výsledky mohou být interpretovány s oporou o prototypový model expertnosti učitelů (Sternberg & Horvath, 1995).
Anglicky
The presentations sums up some of the outcomes of a complex research designed as a multiple case-study. The results are presented firstly in the form of the so-called portraits that encapsulate data from observations of teachers´performances, semistructured interviews, stimulated recall and further research procedures. Secondly, teachers´ life stories derived from narrative interviews are offered. The results may be interpreted with the support of a prototype view of expertise (Sternberg & Horvath, 1995).