k 2014

Prototypový charakter expertnosti: ilustrace životními příběhy a komplexními ‘profily‘ učitelů

PÍŠOVÁ, Michaela a Petr NAJVAR

Základní údaje

Originální název

Prototypový charakter expertnosti: ilustrace životními příběhy a komplexními ‘profily‘ učitelů

Název česky

Prototypový charakter expertnosti: ilustrace životními příběhy a komplexními ‘profily‘ učitelů

Název anglicky

Prototype character of expertise: illustration through life stories and complex profiles of teachers

Autoři

PÍŠOVÁ, Michaela a Petr NAJVAR

Vydání

2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

učitel expert; vícečetná případová studie; živorní příběhy; profily; prototypový model expertnosti

Klíčová slova anglicky

expert teacher; multiple case study; life stories; profiles; prototype model of expertise
Změněno: 4. 1. 2015 14:33, doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.

Anotace

V originále

Prezentace shrnuje některé výsledky komplexního výzkumu, jenž stavěl na designu vícečetné případové studie. Výsledky jsou jednak prezentovány formou tzv. portrétů, které pracují s daty získanými skrze pozorování výuky, polostrukturované rozhovory, stimulované vybavování a další výzkumné procedury, jednak ilustrativně prezentovány jako tzv. životní příběhy učitelů, prezentující data z hloubkových rozhovorů. Výsledky mohou být interpretovány s oporou o prototypový model expertnosti učitelů (Sternberg & Horvath, 1995).

Anglicky

The presentations sums up some of the outcomes of a complex research designed as a multiple case-study. The results are presented firstly in the form of the so-called portraits that encapsulate data from observations of teachers´performances, semistructured interviews, stimulated recall and further research procedures. Secondly, teachers´ life stories derived from narrative interviews are offered. The results may be interpreted with the support of a prototype view of expertise (Sternberg & Horvath, 1995).