2014
Customer Satisfaction, Product Quality and Performance of Companies
RICHTER, Jiří, Maria KRÁLOVÁ a Petr SUCHÁNEKZákladní údaje
Originální název
Customer Satisfaction, Product Quality and Performance of Companies
Autoři
RICHTER, Jiří (203 Česká republika, domácí), Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Petr SUCHÁNEK (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Národohospodářský obzor, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 1213-2446
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/14:00077977
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
UT WoS
000446806800002
Klíčová slova anglicky
product quality; performance of a company; Customer satisfaction
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2022 14:47, Mgr. Jiří Poláček, Ph.D.
Anotace
V originále
This paper presents an analysis of quality, customer satisfaction and business performance in food industry. The main objective of the research is to determine the influence of quality on customer satisfaction and on business performance and competitiveness. In particular, this paper answers the following research question: Does the quality of a product result in a satisfied customer and thereby in a well-performing business? Customer satisfaction is defined as the satisfaction of the customer with a product and the business performance as a capability to generate profit. Therefore, satisfaction was examined by the means of a survey using questionnaires, and the performance was measured by financial data. We managed to find a correlation between the main factors, although partial results were due more factors mostly statistically insignificant.
Návaznosti
MUNI/A/0738/2012, interní kód MU |
|