k 2014

Zmapování odborného školského diskursu utvářejícího podmínky edukace romských žáků.

KLAPKO, Dušan a Lenka REMSOVÁ

Základní údaje

Originální název

Zmapování odborného školského diskursu utvářejícího podmínky edukace romských žáků.

Název česky

Zmapování odborného školského diskursu utvářejícího podmínky edukace romských žáků

Název anglicky

Mapping expert discourse forming conditions of school education of Roma pupils.

Autoři

KLAPKO, Dušan (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka REMSOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

ČAPV. Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí. 2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00074255

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

výzkum; Romové; diskursivní analýza; divadlo utlačovaných; novinové divadlo.

Klíčová slova anglicky

Research; Roma people; Discourse Analysis; Theatre of the Oppressed; Newspaper Theatre.
Změněno: 31. 1. 2016 00:28, doc. Mgr. Dušan Klapko, Ph.D.

Anotace

V originále

Téma příspěvku se zaměřuje na problematiku vzdělávání romských žáků. Cílem bylo zmapovat tzv. konstrukce žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí ve školském diskursu na pozadí oficiálních odborných (školských) periodik. Dalším cílem bylo prezentovat netradiční metodologické uchopení zvolené problematiky prostřednictvím nástrojů diskursivní analýzy a technik divadla utlačovaných.

Anglicky

The theme of this article is focused on the education of Roma pupils. The aim was to map the construct of the pupil from socially disadvantaged backgrounds in the school official discourse on professional background (school) periodicals. Another objective was to present innovative methodological tool chosen issue through a discursive analysis tools and techniques Theatre of the Oppressed.

Návaznosti

GA406/03/1349, projekt VaV
Název: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Grantová agentura ČR, Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole