2014
Zmapování odborného školského diskursu utvářejícího podmínky edukace romských žáků.
KLAPKO, Dušan a Lenka REMSOVÁZákladní údaje
Originální název
Zmapování odborného školského diskursu utvářejícího podmínky edukace romských žáků.
Název česky
Zmapování odborného školského diskursu utvářejícího podmínky edukace romských žáků
Název anglicky
Mapping expert discourse forming conditions of school education of Roma pupils.
Autoři
KLAPKO, Dušan (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka REMSOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
ČAPV. Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí. 2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00074255
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
výzkum; Romové; diskursivní analýza; divadlo utlačovaných; novinové divadlo.
Klíčová slova anglicky
Research; Roma people; Discourse Analysis; Theatre of the Oppressed; Newspaper Theatre.
Změněno: 31. 1. 2016 00:28, doc. Mgr. Dušan Klapko, Ph.D.
V originále
Téma příspěvku se zaměřuje na problematiku vzdělávání romských žáků. Cílem bylo zmapovat tzv. konstrukce žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí ve školském diskursu na pozadí oficiálních odborných (školských) periodik. Dalším cílem bylo prezentovat netradiční metodologické uchopení zvolené problematiky prostřednictvím nástrojů diskursivní analýzy a technik divadla utlačovaných.
Anglicky
The theme of this article is focused on the education of Roma pupils. The aim was to map the construct of the pupil from socially disadvantaged backgrounds in the school official discourse on professional background (school) periodicals. Another objective was to present innovative methodological tool chosen issue through a discursive analysis tools and techniques Theatre of the Oppressed.
Návaznosti
GA406/03/1349, projekt VaV |
|