KRČÁL, Ondřej. An Explanation of the Inverted-U Relationship between Profitability and Innovation. 1. vyd. Brno: Masaryk University, 2014, 160 s. ISBN 978-80-210-7423-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7423-2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název An Explanation of the Inverted-U Relationship between Profitability and Innovation
Autoři KRČÁL, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 160 s. 2014.
Nakladatel Masaryk University
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/14:00077997
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-7423-1
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7423-2014
Klíčová slova česky inovace; konkurence; ekonomická efektivnost; modelování; simulace; predikční modely; monografie
Klíčová slova anglicky innovations; competition; economic efficiency; modeling; simulation; predictive models; monograph
Štítky Munipress
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Ondřej Krčál, Ph.D., učo 63249. Změněno: 20. 3. 2015 10:25.
Anotace
In this book I introduce two models of innovation that explain the inverted-U relationship between profitability and innovation, and the findings of Aghion et al. (2005) and Hashmi (2005) related to the relationship between profitability and the dispersion of productivity in the industry. The basic model provides a simple and general explanation of the empirical findings. In the basic model firms choose R&D expenditures that maximize their expected profits under the assumption that R and D expenditures of firms might be constrained by the size of their profits. The prospect-theory model provides a more specific explanation of the empirical findings, which includes a behavioral model of managerial decision-making. Managers in the model choose R and D expenditures according to the preferences represented by the prospect-theory value function. For specific sets of parameter values, both models generate predictions that correspond to the empirical findings of Aghion et al. (2005) and Hashmi (2005). Finally, I show that both models generate realistic predictions for a wider range of parameter combinations around the specific parameter values.
Návaznosti
MUNI/A/0781/2013, interní kód MUNázev: Regulace trhu dopravních služeb – modely, metody a aplikace (Akronym: ReDoS)
Investor: Masarykova univerzita, Regulace trhu dopravních služeb – modely, metody a aplikace, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 07:47