2014
Od teorie předškolního vzdělávání k praxi v mateřské škole
SYSLOVÁ, Zora, Hana HORKÁ a Bohumíra LAZAROVÁZákladní údaje
Originální název
Od teorie předškolního vzdělávání k praxi v mateřské škole
Název anglicky
From Theory to Practice Preprimary Education in Kindergarten
Autoři
SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí), Hana HORKÁ (203 Česká republika, domácí) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
První. Brno, 137 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00078091
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7542-9
Klíčová slova česky
Fakultní cviční učitelé; mateřské školy; mentoring; obor Učitelství pro mateřské školy; předškolní vzdělávání, přípravné vzdělávání, výzkumné šetření.
Klíčová slova anglicky
Faculty mentors; kindergarten; mentoring; field of study for kindergarten; preprimary education; training; survey.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 2. 2015 14:34, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
Autorky se zabývají problematikou přípravného vzdělávání učitelů mateřských škol s cílem přispět k diskurzu propojování teorie s praxí. Hlavním východiskem struktury publikace se staly výsledky výzkumných šetření a evaluace oboru Učitelství pro mateřské školy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Ukazuje se, že zásadním problémem je koncepce praktické přípravy a její reflexe. S oporou o teorii realistického vzdělávání autorky nastiňují a zdůvodňují jejich úpravu. Ústředním tématem se proto stává mentoring jako fenomén spojovaný s podporou rozvoje profesních dovedností.
Anglicky
The authors deal with the initial training of pre-school teachers to contribute to the discourse linking theory with practice. The main starting structure publications became the results of researches and evaluation of field of study for pre-school teachers at the Pedagogical Faculty of Masaryk University. It turns out that the fundamental problem is the concept of practical training and its reflection. With the support of the theory of realistic training author outlines and justifies its modification. The central theme therefore becomes mentoring as a phenomenon associated with supporting the development of professional skills.