SYSLOVÁ, Zora, Hana HORKÁ a Bohumíra LAZAROVÁ. Od teorie předškolního vzdělávání k praxi v mateřské škole. První. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 137 s. ISBN 978-80-210-7542-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Od teorie předškolního vzdělávání k praxi v mateřské škole
Název anglicky From Theory to Practice Preprimary Education in Kindergarten
Autoři SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí), Hana HORKÁ (203 Česká republika, domácí) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání První. Brno, 137 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00078091
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7542-9
Klíčová slova česky Fakultní cviční učitelé; mateřské školy; mentoring; obor Učitelství pro mateřské školy; předškolní vzdělávání, přípravné vzdělávání, výzkumné šetření.
Klíčová slova anglicky Faculty mentors; kindergarten; mentoring; field of study for kindergarten; preprimary education; training; survey.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 11. 2. 2015 14:34.
Anotace
Autorky se zabývají problematikou přípravného vzdělávání učitelů mateřských škol s cílem přispět k diskurzu propojování teorie s praxí. Hlavním východiskem struktury publikace se staly výsledky výzkumných šetření a evaluace oboru Učitelství pro mateřské školy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Ukazuje se, že zásadním problémem je koncepce praktické přípravy a její reflexe. S oporou o teorii realistického vzdělávání autorky nastiňují a zdůvodňují jejich úpravu. Ústředním tématem se proto stává mentoring jako fenomén spojovaný s podporou rozvoje profesních dovedností.
Anotace anglicky
The authors deal with the initial training of pre-school teachers to contribute to the discourse linking theory with practice. The main starting structure publications became the results of researches and evaluation of field of study for pre-school teachers at the Pedagogical Faculty of Masaryk University. It turns out that the fundamental problem is the concept of practical training and its reflection. With the support of the theory of realistic training author outlines and justifies its modification. The central theme therefore becomes mentoring as a phenomenon associated with supporting the development of professional skills.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 06:36