J 2014

Vztah prokrastinace a locus of control v akademickém prostředí

PROCHÁZKA, Jakub, Aneta MACANOVÁ, Tereza MOKRÁ, Petra NEKULOVÁ, Adam VODIČKA et. al.

Základní údaje

Originální název

Vztah prokrastinace a locus of control v akademickém prostředí

Název česky

Vztah prokrastinace a locus of control v akademickém prostředí

Název anglicky

The relationship between procrastination and locus of control in academic environment

Autoři

PROCHÁZKA, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí), Aneta MACANOVÁ (203 Česká republika, domácí), Tereza MOKRÁ (203 Česká republika, domácí), Petra NEKULOVÁ (203 Česká republika, domácí), Adam VODIČKA (203 Česká republika, domácí), Richard ZEZULKA (203 Česká republika, domácí), Stanislav JEŽEK (203 Česká republika, domácí) a Martin VACULÍK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Pedagogika, Praha, Univerzita Karlova, 2014, 0031-3815

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/14:00078092

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

prokrastinace; locus of control; akademické prostředí

Klíčová slova anglicky

procrastination; locus of control; academic environment

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 5. 2016 21:42, prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.

Anotace

V originále

Studie se zabývá vztahem mezi akademickou prokrastinací a locus of control. Navazuje na studie zkoumající tento vztah, které přinášejí nejednoznačné výsledky. Pro online sběr dat byly pomocí focus group vytvořeny dotazníky locus of control a akademické prokrastinace. Ze 145 oslovených náhodně vybraných vysokoškolských studentů jedné fakulty kompletně vyplnilo dotazníky 100 z nich. Provedená korelační analýza neodhalila statisticky významný vztah mezi zkoumanými proměnnými. Předpoklad, že internalita/externalita locus of control koreluje s akademickou prokrastinací, se nepotvrdil. Výsledky jsou srovnávány s výsledky zahraničních studií, jsou zmíněna specifika akademické prokrastinace a navrženy další možné směry výzkumu v této oblasti.

Anglicky

The study deals with the relationship between academic procrastination and locus of control. It builds on studies investigating this relationship, which bring mixed results. On-line questionnaires of locus of control and academic procrastination were used. Respondents were randomly selected college students of one faculty. Of the 145 asked students, 100 fully completed questionnaires. Correlation analysis did not revealed a statistically significant relationship between the studied variables. The assumption that internality / externality locus of control correlates with academic procrastination is not confirmed. The results are compared with the results of foreign studies. The study also mentions some specifics of academic procrastination and proposes directions of research in this area.