2014
Vztah prokrastinace a locus of control v akademickém prostředí
PROCHÁZKA, Jakub, Aneta MACANOVÁ, Tereza MOKRÁ, Petra NEKULOVÁ, Adam VODIČKA et. al.Základní údaje
Originální název
Vztah prokrastinace a locus of control v akademickém prostředí
Název česky
Vztah prokrastinace a locus of control v akademickém prostředí
Název anglicky
The relationship between procrastination and locus of control in academic environment
Autoři
PROCHÁZKA, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí), Aneta MACANOVÁ (203 Česká republika, domácí), Tereza MOKRÁ (203 Česká republika, domácí), Petra NEKULOVÁ (203 Česká republika, domácí), Adam VODIČKA (203 Česká republika, domácí), Richard ZEZULKA (203 Česká republika, domácí), Stanislav JEŽEK (203 Česká republika, domácí) a Martin VACULÍK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Pedagogika, Praha, Univerzita Karlova, 2014, 0031-3815
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/14:00078092
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
prokrastinace; locus of control; akademické prostředí
Klíčová slova anglicky
procrastination; locus of control; academic environment
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 5. 2016 21:42, prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.
V originále
Studie se zabývá vztahem mezi akademickou prokrastinací a locus of control. Navazuje na studie zkoumající tento vztah, které přinášejí nejednoznačné výsledky. Pro online sběr dat byly pomocí focus group vytvořeny dotazníky locus of control a akademické prokrastinace. Ze 145 oslovených náhodně vybraných vysokoškolských studentů jedné fakulty kompletně vyplnilo dotazníky 100 z nich. Provedená korelační analýza neodhalila statisticky významný vztah mezi zkoumanými proměnnými. Předpoklad, že internalita/externalita locus of control koreluje s akademickou prokrastinací, se nepotvrdil. Výsledky jsou srovnávány s výsledky zahraničních studií, jsou zmíněna specifika akademické prokrastinace a navrženy další možné směry výzkumu v této oblasti.
Anglicky
The study deals with the relationship between academic procrastination and locus of control. It builds on studies investigating this relationship, which bring mixed results. On-line questionnaires of locus of control and academic procrastination were used. Respondents were randomly selected college students of one faculty. Of the 145 asked students, 100 fully completed questionnaires. Correlation analysis did not revealed a statistically significant relationship between the studied variables. The assumption that internality / externality locus of control correlates with academic procrastination is not confirmed. The results are compared with the results of foreign studies. The study also mentions some specifics of academic procrastination and proposes directions of research in this area.