PROCHÁZKA, Jakub, Aneta MACANOVÁ, Tereza MOKRÁ, Petra NEKULOVÁ, Adam VODIČKA, Richard ZEZULKA, Stanislav JEŽEK a Martin VACULÍK. Vztah prokrastinace a locus of control v akademickém prostředí. Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2014, roč. 64, č. 4, s. 383-392. ISSN 0031-3815.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vztah prokrastinace a locus of control v akademickém prostředí
Název česky Vztah prokrastinace a locus of control v akademickém prostředí
Název anglicky The relationship between procrastination and locus of control in academic environment
Autoři PROCHÁZKA, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí), Aneta MACANOVÁ (203 Česká republika, domácí), Tereza MOKRÁ (203 Česká republika, domácí), Petra NEKULOVÁ (203 Česká republika, domácí), Adam VODIČKA (203 Česká republika, domácí), Richard ZEZULKA (203 Česká republika, domácí), Stanislav JEŽEK (203 Česká republika, domácí) a Martin VACULÍK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Pedagogika, Praha, Univerzita Karlova, 2014, 0031-3815.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/14:00078092
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky prokrastinace; locus of control; akademické prostředí
Klíčová slova anglicky procrastination; locus of control; academic environment
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D., učo 18373. Změněno: 17. 5. 2016 21:42.
Anotace
Studie se zabývá vztahem mezi akademickou prokrastinací a locus of control. Navazuje na studie zkoumající tento vztah, které přinášejí nejednoznačné výsledky. Pro online sběr dat byly pomocí focus group vytvořeny dotazníky locus of control a akademické prokrastinace. Ze 145 oslovených náhodně vybraných vysokoškolských studentů jedné fakulty kompletně vyplnilo dotazníky 100 z nich. Provedená korelační analýza neodhalila statisticky významný vztah mezi zkoumanými proměnnými. Předpoklad, že internalita/externalita locus of control koreluje s akademickou prokrastinací, se nepotvrdil. Výsledky jsou srovnávány s výsledky zahraničních studií, jsou zmíněna specifika akademické prokrastinace a navrženy další možné směry výzkumu v této oblasti.
Anotace anglicky
The study deals with the relationship between academic procrastination and locus of control. It builds on studies investigating this relationship, which bring mixed results. On-line questionnaires of locus of control and academic procrastination were used. Respondents were randomly selected college students of one faculty. Of the 145 asked students, 100 fully completed questionnaires. Correlation analysis did not revealed a statistically significant relationship between the studied variables. The assumption that internality / externality locus of control correlates with academic procrastination is not confirmed. The results are compared with the results of foreign studies. The study also mentions some specifics of academic procrastination and proposes directions of research in this area.
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 13:22