B 2014

Profesní orientace žáků s lehkou mentální retardací s akcentem na využití multimediálních výukových opor: Studie na základě metody ohniskové skupiny a řízených rozhovorů s učiteli

DOSEDLA, Martin

Základní údaje

Originální název

Profesní orientace žáků s lehkou mentální retardací s akcentem na využití multimediálních výukových opor: Studie na základě metody ohniskové skupiny a řízených rozhovorů s učiteli

Název česky

Profesní orientace žáků s lehkou mentální retardací s akcentem na využití multimediálních výukových opor: Studie na základě metody ohniskové skupiny a řízených rozhovorů s učiteli

Název anglicky

Professional orientation of pupils with mild mental retardation with an emphasis on the use of multimedia study supports: A study based on structured interviews with teachers and a focus group

Autoři

DOSEDLA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, 174 s. 1. vydání, 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00078097

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7285-5

Klíčová slova česky

Profesní orientace; volba další vzdělávací dráhy; volba povolání; žák; lehká mentální retardace; výchovný poradce; multimediální výuková opora; kvalitativní výzkum; ohnisková skupina; řízené rozhovory; učební obory; odborná učiliště; profese

Klíčová slova anglicky

Professional orientation; career choice; pupil; mild mental retardation; guidance counsellors; multimedia study support; qualitative research; focus group; structured interviews; apprenticeships; vocational schools; professions

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2015 12:38, Ing. Martin Dosedla, Ph.D.

Anotace

V originále

Monografie se zabývá tématem profesní orientace u žáků s lehkou mentální retardací z pohledu učitele a možností využití multimediálních výukových opor pro podporu volby další vzdělávací dráhy těchto žáků. Monografie obsahuje empirické šetření mezi učiteli s podrobně rozebranou metodologií. Výzkum je založen na kvalitativním přístupu s využitím hloubkových rozhovorů. Cílem výzkumu bylo zjistit charakteristiky profesní orientace a potřebu a parametry výukové opory pro podporu volby povolání u žáků s lehkou mentální retardací. Na základě interpretace dat byla navržena opora a poskytnuta učitelům. Výzkumně jsme dále pomocí ohniskové skupiny evaluovali nasazení výukové opory v cílovém prostředí.

Anglicky

The monograph deals with the topic of professional orientation of pupils with mild mental retardation from a teacher’s point of view and also deals with the possibility of use of multimedia study supports to support the further educational process of these pupils. The research is based on a qualitative approach using interviews. The aim of the research was to determine the characteristics of professional orientation and to determine the need of a study support for professional choice of pupils with mild mental retardation. Based on the interpretation of the results, a study support was designed and provided to teachers. The study support was tested and evaluated and a number of changes for the creation of study support in this field were proposed.