2014
Profesní orientace žáků s lehkou mentální retardací s akcentem na využití multimediálních výukových opor: Studie na základě metody ohniskové skupiny a řízených rozhovorů s učiteli
DOSEDLA, MartinZákladní údaje
Originální název
Profesní orientace žáků s lehkou mentální retardací s akcentem na využití multimediálních výukových opor: Studie na základě metody ohniskové skupiny a řízených rozhovorů s učiteli
Název česky
Profesní orientace žáků s lehkou mentální retardací s akcentem na využití multimediálních výukových opor: Studie na základě metody ohniskové skupiny a řízených rozhovorů s učiteli
Název anglicky
Professional orientation of pupils with mild mental retardation with an emphasis on the use of multimedia study supports: A study based on structured interviews with teachers and a focus group
Autoři
DOSEDLA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, 174 s. 1. vydání, 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00078097
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7285-5
Klíčová slova česky
Profesní orientace; volba další vzdělávací dráhy; volba povolání; žák; lehká mentální retardace; výchovný poradce; multimediální výuková opora; kvalitativní výzkum; ohnisková skupina; řízené rozhovory; učební obory; odborná učiliště; profese
Klíčová slova anglicky
Professional orientation; career choice; pupil; mild mental retardation; guidance counsellors; multimedia study support; qualitative research; focus group; structured interviews; apprenticeships; vocational schools; professions
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2015 12:38, Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
V originále
Monografie se zabývá tématem profesní orientace u žáků s lehkou mentální retardací z pohledu učitele a možností využití multimediálních výukových opor pro podporu volby další vzdělávací dráhy těchto žáků. Monografie obsahuje empirické šetření mezi učiteli s podrobně rozebranou metodologií. Výzkum je založen na kvalitativním přístupu s využitím hloubkových rozhovorů. Cílem výzkumu bylo zjistit charakteristiky profesní orientace a potřebu a parametry výukové opory pro podporu volby povolání u žáků s lehkou mentální retardací. Na základě interpretace dat byla navržena opora a poskytnuta učitelům. Výzkumně jsme dále pomocí ohniskové skupiny evaluovali nasazení výukové opory v cílovém prostředí.
Anglicky
The monograph deals with the topic of professional orientation of pupils with mild mental retardation from a teacher’s point of view and also deals with the possibility of use of multimedia study supports to support the further educational process of these pupils. The research is based on a qualitative approach using interviews. The aim of the research was to determine the characteristics of professional orientation and to determine the need of a study support for professional choice of pupils with mild mental retardation. Based on the interpretation of the results, a study support was designed and provided to teachers. The study support was tested and evaluated and a number of changes for the creation of study support in this field were proposed.