Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1215493, author = {Čuřík, Jaroslav}, address = {Brno}, edition = {1. vyd.}, keywords = {news agency report; survey; photograph; infographics; short report; news feature; online media; news report; interview; printed media; report; news coverage; genres}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-7589-4}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Zpravodajské žánry v tištěných a online médiích}, url = {http://www.munimedia.cz/book/}, year = {2014} }
TY - BOOK ID - 1215493 AU - Čuřík, Jaroslav PY - 2014 TI - Zpravodajské žánry v tištěných a online médiích VL - Neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021075894 KW - news agency report KW - survey KW - photograph KW - infographics KW - short report KW - news feature KW - online media KW - news report KW - interview KW - printed media KW - report KW - news coverage KW - genres UR - http://www.munimedia.cz/book/ N2 - Publikace Zpravodajské žánry v tištěných a online médiích se zabývá seriózní žurnalistikou a zpravodajstvím, oblastí žurnalistiky, která je nejvíce svázána různými pravidly. Text s obrazovým doprovodem a ukázkami popisovaných žánrů či vizuálních prvků předkládá (při vědomí, že pravidla se v konkrétních redakcích liší a mění) maximalistickou verzi pravidel žurnalistické zpravodajské tvorby, která vycházejí ze současné praxe ve vybraných českých a slovenských seriózních tištěných médiích (v MF Dnes, v regionálních Denících, v deníku SME a v českých a slovenských Hospodářských novinách) a na jejich sesterských zpravodajských serverech, z odborné žurnalistické literatury a také z dlouholetých žurnalistických zkušeností autora v několika redakcích. Publikace upozorňuje na názory některých profesionálních žurnalistů, kteří polemizují s přesvědčením, že dnešek je soumrakem žurnalistiky, protože klesá čtenost, prodané náklady a tím i ekonomická výkonnost médií. Podle těchto názorů je dnešek pro žurnalistiku naopak zlatou érou – má největší možnost v historii jak vyprávět příběh. Lze ho čtenářům předat pohyblivými obrázky, mluveným slovem, psaným textem i fotografiemi. Text se v té souvislosti věnuje multimedialitě a jejímu využívání v online médiích i přesahu do médií tištěných díky rozšířené realitě (od QR kódů až po skutečné displeje vlepené do časopiseckých stran a díky sim kartě online propojené s internetem). Autor v souladu s jinými konstatuje, že dnešní zpravodajství je především měkké a vládne mu příběh, emoce, které mohou udělat zpravodajství konkurenceschopné, protože umějí přitáhnout pozornost čtenáře. ER -
ČUŘÍK, Jaroslav. \textit{Zpravodajské žánry v tištěných a online médiích}. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 156 s. ISBN~978-80-210-7589-4.
|