2014
EDUCOLAND: Propojení vzdělávací teorie a praxe
TRNOVÁ, Eva a Jan KREJČÍZákladní údaje
Originální název
EDUCOLAND: Propojení vzdělávací teorie a praxe
Název česky
EDUCOLAND: Propojení vzdělávací teorie a praxe
Název anglicky
EDUCOLAND: LINKING EDUCATIONAL THEORY AND PRACTICE
Autoři
Vydání
Nitra, Slovakia, Vymedzenie obsahu školskej fyziky, 8 s. 2014
Nakladatel
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre a Pobočka JSMF v Nitre
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
konstrukční výzkum, praxe, teorie, fyzikální vzdělávání
Klíčová slova anglicky
design-based research, theory, practice, physics education
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 30. 4. 2015 09:33, Dana Nesnídalová
V originále
Klesající zájem o přírodovědné vzdělávání, včetně fyziky, je spojován se způsobem výuky, který nevyhovuje současným vzdělávacím potřebám žáků. Nejdůležitějším důvodem je zřejmě změna učebního stylu dnešních žáků, příslušníků počítačové NET-generace a odtržení vzdělávacích obsahů od každodenního života. Učitelé intuitivně hledající cestu, jak přírodovědné předměty vyučovat. Experti-výzkumníci se naopak prioritně věnují výzkumům, ale díky přílišné odborné úrovni komunikace nedokáží své myšlenky předat učitelům. Odborníci mluví o mezeře mezi teorií a praxí. V projektu EDUCOLAND jsme se pokusili pomocí konstrukčního výzkumu tuto mezeru překlenout propojením výzkumné sféry se školskou. Jádrem projektu je webový portál, který je spoluvytvářen experty-edukátory a učiteli na školách.
Anglicky
Declining interest in science including Physics education is associated with teaching methods that do not meet current students’ educational needs. The most important reason is probably change of learning style of today's students, members of the computer NET-generation and detachment of educational content from everyday life. Teachers are intuitively looking for a way to teach science subjects, including Physics. Experts-researchers, by contrast, primarily concerned with research, but due to excessive professional level of communication fail to transmit their ideas to teachers. Experts talk about the gap between theory and practice. In the project EDUCOLAND we have tried through design-based research to bridge this gap by linking research community and schools. The core of the project is a web portal, which is co-created by experts-educators and teachers in schools.