D 2014

EDUCOLAND: Propojení vzdělávací teorie a praxe

TRNOVÁ, Eva a Jan KREJČÍ

Základní údaje

Originální název

EDUCOLAND: Propojení vzdělávací teorie a praxe

Název česky

EDUCOLAND: Propojení vzdělávací teorie a praxe

Název anglicky

EDUCOLAND: LINKING EDUCATIONAL THEORY AND PRACTICE

Vydání

Nitra, Slovakia, Vymedzenie obsahu školskej fyziky, 8 s. 2014

Nakladatel

Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre a Pobočka JSMF v Nitre

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

konstrukční výzkum, praxe, teorie, fyzikální vzdělávání

Klíčová slova anglicky

design-based research, theory, practice, physics education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 30. 4. 2015 09:33, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Klesající zájem o přírodovědné vzdělávání, včetně fyziky, je spojován se způsobem výuky, který nevyhovuje současným vzdělávacím potřebám žáků. Nejdůležitějším důvodem je zřejmě změna učebního stylu dnešních žáků, příslušníků počítačové NET-generace a odtržení vzdělávacích obsahů od každodenního života. Učitelé intuitivně hledající cestu, jak přírodovědné předměty vyučovat. Experti-výzkumníci se naopak prioritně věnují výzkumům, ale díky přílišné odborné úrovni komunikace nedokáží své myšlenky předat učitelům. Odborníci mluví o mezeře mezi teorií a praxí. V projektu EDUCOLAND jsme se pokusili pomocí konstrukčního výzkumu tuto mezeru překlenout propojením výzkumné sféry se školskou. Jádrem projektu je webový portál, který je spoluvytvářen experty-edukátory a učiteli na školách.

Anglicky

Declining interest in science including Physics education is associated with teaching methods that do not meet current students’ educational needs. The most important reason is probably change of learning style of today's students, members of the computer NET-generation and detachment of educational content from everyday life. Teachers are intuitively looking for a way to teach science subjects, including Physics. Experts-researchers, by contrast, primarily concerned with research, but due to excessive professional level of communication fail to transmit their ideas to teachers. Experts talk about the gap between theory and practice. In the project EDUCOLAND we have tried through design-based research to bridge this gap by linking research community and schools. The core of the project is a web portal, which is co-created by experts-educators and teachers in schools.