2014
Analyzing the Development of Academic Writing Skills in English as a Lingua Franca
POVOLNÁ, Renata a Olga DONTCHEVA-NAVRATILOVAZákladní údaje
Originální název
Analyzing the Development of Academic Writing Skills in English as a Lingua Franca
Název česky
Analýza rozvoje dovedností akademického psaní v angličtině jako lingua franca
Autoři
POVOLNÁ, Renata (203 Česká republika, garant, domácí) a Olga DONTCHEVA-NAVRATILOVA (100 Bulharsko, domácí)
Vydání
1. vydání. Newcastle upon Tyne, ELT: Harmony and Diversity, od s. 17-54, 38 s. 2014
Nakladatel
Cambridge Scholars Publishing
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00078214
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-1-4438-5506-8
Klíčová slova česky
angličtina jako lingua franca; dovednosti akademického psaní; univerzitní studenti; dotazníky; analýza na základě korpusu; diplomové práce
Klíčová slova anglicky
English as a lingua franca; academic writing skills; university students; questionnaires; corpus-based analysis; diploma theses
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 9. 2016 12:30, doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
V originále
The establishment of English as the lingua franca of all academic communication has resulted in the necessity to explore the academic writing skills of non-native university students since the ability to produce academic texts in English is absolutely essential for their future academic and professional career. This chapter reports on the results of a survey into the academic writing skills of students of English at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno, Czech Republic. The aim of the survey, which was based on questionnaires completed by students pursuing both Bachelor’s and Master’s degree study programmes, was to establish tendencies in the development of their academic writing skills. In addition, a corpus-based analysis of students’ diploma theses was carried out in order to map academic writing competencies they had attained by the end of their studies. The results of the investigation suggest implications not only for the (re)design of academic writing courses, but also for the development of students’ language competences.
Česky
Se zavedením angličtiny jako lingua francy veškeré komunikace v akademickém prostředí se zvýšila nutnost zkoumat akademické dovednosti, a to zejména dovednost psát. V této situaci je nezbytné, aby vysokoškolští studenti, kteří nejsou rodilými mluvčími angličtiny, byli schopni produkovat akademické texty v angličtině, což je zásadní předpoklad jejich úspěchu v akademické a profesní kariéře. Tato kapitola knihy představuje výsledky z výzkumu akademických dovedností psaní, který probíhal u studentů anglického jazyka na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně v České republice. Výzkum byl založen na dotazníkovém šetření prováděném mezi studenty jak bakalářského, tak magisterského stupně vysokoškolského studia angličtiny. Cílem výzkumu bylo postihnout tendence ve vývoji akademických dovedností psaní vysokoškolských studentů. Kapitola se také zabývá výsledky získanými z analýzy korpusu diplomových prací studentů s cílem zmapovat jazykové kompetence zejména v oblasti akademického psaní, kterých studenti dosáhli na konci svého studia. Výsledky výzkumu naznačují, že bude potřeba nejen zmodernizovat sylaby kurzů akademického psaní, ale také více podpořit rozvoj všech jazykových kompetencí studentů.
Návaznosti
CZ.1.07/2.4.00/31.0074, interní kód MU |
|