k 2014

Case formulation competency development over three years of training: A close examination of two trainees

ČEVELÍČEK, Michal a Roman HYTYCH

Základní údaje

Originální název

Case formulation competency development over three years of training: A close examination of two trainees

Název česky

Rozvoj kompetence formulace případu během tří let výcviku: Podrobný pohled na dva frekventanty

Autoři

ČEVELÍČEK, Michal (203 Česká republika, garant, domácí) a Roman HYTYCH (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Society for Psychotherapy Research 45th International Annual Meeting, Copenhagen, Denmark, June 25-28, 2014

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Dánsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/14:00074308

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

výcvik v psychoterapii; formulace případu; integrace; Výcvik integrace v psychoterapii

Klíčová slova anglicky

psychotherapy training; case formulation; integration; Training in Psychotherapy Integration

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 12. 1. 2015 20:20, Mgr. Michal Čevelíček, Ph.D.

Anotace

V originále

Aim: An ability to develop comprehensive and clinically useful case formulations is considered a core psychotherapeutic competency. Yet, the subtle process of developing such competency throughout psychotherapy training is understudied. The present study closely explores development of Case Formulation competency in two trainees of the Training in Psychotherapy Integration. Method: Changes in 24 trainees’ usage of provided case information, creation of clinical hypotheses and treatment planning during three years of training were analyzed via Grounded Theory methodology. Afterwards, case formulations of two trainees were selected for a close re-examination to show implications of Grounded Theory model for individual trainees. Results: Trainees’ case formulation quality has improved regarding critical reasoning, precision and breadth of used information, hypotheses creation and intervention planning. Discussion: Detailed examination via qualitative methodology needs to be accompanied by quantitative measures to establish a precise degree of competency development.

Česky

Cíl: Tvorba obsažných a klinicky užitečných formulací případu je považována za klíčovou psychoterapeutickou kompetenci. Proces rozvoje této dovednosti v průběhu psychoterapeutického výcviku nicméně není příliš prozkoumaný. Prezentace se zabývá rozvojem kompetence formulace případu u dvou frekventantů Výcviku integrace v psychoterapii. Metoda: Změny ve využívání poskytnutých informací o klientovi, vytváření terapeutických hypotéz a plánování intervencí v průběhu 3 let výcviku byly u 24 frekventantů analyzovány metodou zakotvené teorie. Poté byly formulace případu dvou frekventantů vybrány k podrobnému prozkoumání, aby byly implikace teorie předvedeny u konkrétních jednotlivců. Výsledky: Kvalita formulací případu se zlepšila v oblastech kritického myšlení, přesnosti a šíře využívaných informací, hypotéz a plánování intervencí. Diskuse: Výzkum využívající kvalitativní metodologie musí být doplněn kvantitativním měřením, s jehož pomocí budeme schopni stanovit přesný stupeň rozvoje kompetence formulace případu.

Návaznosti

GAP407/11/0141, projekt VaV
Název: Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii
Investor: Grantová agentura ČR, Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii