SLEPIČKOVÁ, Lenka a Karel PANČOCHA. Inclusive Education and General Public Opinion: the case of the Czech Republic. In EAPRIL 2014 Conference. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inclusive Education and General Public Opinion: the case of the Czech Republic
Název česky Inkluzivní vzdělávání a postoje veřejnosti: případ České republiky
Autoři SLEPIČKOVÁ, Lenka a Karel PANČOCHA.
Vydání EAPRIL 2014 Conference, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Inkluze; základní vzdělávání; speciální vzdělávací potřeby; postoje veřejnosti
Klíčová slova anglicky Inclusion; Education; Special Education Needs; Public Attitudes
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc., učo 42604. Změněno: 14. 1. 2015 13:49.
Anotace
Czech educational system is characterized by segregation concerning students with disabilities, as well as by early selectiveness concerning all students. The political and legislative attempts to eliminate segregation and selectivity of educational system are in a sharp contrast with the opinion of general public as Czech people (mainly parents) see the current system as providing the best platform to the educational achievement of any child. The research focuses on attitudes of the Czech general public attitudes towards inclusive education, as negative attitudes may serve as a barrier of education for all children in mainstream school. The most distant attitudes were found regarding to the learners with intellectual disabilities, learners with physical disability are accepted the most. The lower level of acceptance expressed men and respondets with lower education and lower income. Our research proved the relation between attitudes towards inclusive education and knowledge and competencies in this field.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 4. 5. 2024 06:36