MÁROVÁ, Ivana, Karel PANČOCHA a Dagmar PŘINOSILOVÁ. Burnout syndrome in Teachers of Special schools in the South Moravia Region in Czech Republic. In EAPRIL 2014 Conference. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Burnout syndrome in Teachers of Special schools in the South Moravia Region in Czech Republic
Název česky Syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků ZŠ speciálních v Jihomoravském kraji
Autoři MÁROVÁ, Ivana, Karel PANČOCHA a Dagmar PŘINOSILOVÁ.
Vydání EAPRIL 2014 Conference, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Syndrom vyhoření; základní vzdělávání; speciální vzdělávací potřeby; pedagogičtí pracovníci
Klíčová slova anglicky Burnout Syndrome; Education; Special Education Needs; Teachers
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc., učo 42604. Změněno: 14. 1. 2015 13:55.
Anotace
Burnout syndrome, state of total mental a physical exhaustion, is connected with many occupations but especially with those, which focus on work with people. One of these is a teaching profession. It requires continual attention, preparations and moral stability. Long-term stress during daily inner and outer conflicts leads to gradual weakening of organism and creates space for development of burnout. The poster presents the results of research focused on burnout syndrome manifestation in pedagogical staff in primary special schools in South Moravia region in Czech Republic. The research sample consisted of 102 participants, which were assessed by Maslach Burnout Inventory. The questionnaire deals with three burnout areas: emotional exhaustion, personal accomplishments and depersonalisation. The results of the research did not confirm high scores of Burnout syndrome among the study group.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 22. 8. 2024 10:42