SHEVCHUK, Zinaida. Towards a typology of armed conflict. In Zdeněk Kříž, Jana Urbanovská. Examining Armed Conflict. Theoretical Reflections on Selected Aspects. 1. vyd. Brno: Muni press, 2014, s. 87-113. Examining Armed Conflict. Theoretical Reflections on Selected Aspects. ISBN 978-80-210-7035-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Towards a typology of armed conflict
Autoři SHEVCHUK, Zinaida (268 Gruzie, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Examining Armed Conflict. Theoretical Reflections on Selected Aspects, od s. 87-113, 27 s. Examining Armed Conflict. Theoretical Reflections on Selected Aspects, 2014.
Nakladatel Muni press
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50601 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14230/14:00078336
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-210-7035-6
Klíčová slova anglicky typology armed conflict
Změnil Změnila: Mgr. Zinaida Bechná, Ph.D., učo 144915. Změněno: 13. 4. 2015 11:08.
Anotace
The end of the bipolar world has resulted in the emergence of the “new disorder” in which interstate violence has become less of a concern, whereas intrastate conflicts that have increased across the globe have occupied the attention of the international policymaking and academic communities. In this chapter, I will develop a conceptual framework for studying and understanding armed conflict. The objective is to shed light on the contested narratives about conflict phenomena. Typological theorizing provides a rich depiction of phenomena and brings more nuanced and explicit distinction to the understanding of heterogenic aspects of armed conflicts.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0225, interní kód MUNázev: Internacionalizace, inovace, praxe: sociálně-vědní vzdělávání pro 21. století (Akronym: SOVA 21)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Internacionalizace, inovace, praxe: sociálně-vědní vzdělávání pro 21. století, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 17:20