Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1216709, author = {Punová, Monika and Navrátilová, Jitka and Kubalčíková, Kateřina and Dohnalová, Zdeňka and Ševčíková, Stanislava and Jílková, Anna}, address = {Brno}, edition = {1-}, keywords = {resilience; deficit models; strength based perspective; practice training; supervision; social work; students}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-7337-1}, publisher = {MUNI PRESS; Centrum praktických a evaluačních studií}, title = {Praktické vzdělávání v sociální práci optikou resilienčního konceptu}, year = {2014} }
TY - BOOK ID - 1216709 AU - Punová, Monika - Navrátilová, Jitka - Kubalčíková, Kateřina - Dohnalová, Zdeňka - Ševčíková, Stanislava - Jílková, Anna PY - 2014 TI - Praktické vzdělávání v sociální práci optikou resilienčního konceptu VL - Sociální práce PB - MUNI PRESS; Centrum praktických a evaluačních studií CY - Brno SN - 9788021073371 KW - resilience KW - deficit models KW - strength based perspective KW - practice training KW - supervision KW - social work KW - students N2 - Kniha ,,Praktické vzdělávání v sociální práci optikou resilience" prezentuje nový směr pohledu na přípravu sociálních pracovníků na jejich budoucí profesi. Zatímco dosavadní vzdělávací přístupy kladly důraz na problémy v životech klientů a zaměřovaly výuku směrem k řešení těchto deficitů, autoři monografie nahlížejí na přípravu studentů sociální práce skrze perspektivu silných stránek (Strengths-based Perspective), zvláště pak resilienčního konceptu. Takto zaměřené vzdělávání vychází z předpokladu, že silné stránky klientů se stávají přirozenými zdroji, prostřednictvím nichž mohou dosáhnout požadovaných změn ve své obtížné životní situaci. Tato teoretická východiska umožňují nejenom zásadní změnu v přístupu ke klientům, ale zároveň rozšiřují možnosti, jak připravit studenty na obtíže a náročnost, které s sebou přináší výkon sociální práce. Monografie si klade za cíl odpovědět na otázku: *Jakým způsobem lze v rámci praktického vzdělávání rozvíjet resilienční schopnosti u studentů sociální práce*? Publikace opírající se o řadu a výzkumných poznatků předkládá vybrané teoretické přístupy ke vzdělávání, v rámci nichž identifikujeme možnosti využití konceptu resilience a zároveň ukazujeme praktické aplikace využití toto konceptu na úrovni individuální, skupinové a komunitní sociální práce. ER -
PUNOVÁ, Monika, Jitka NAVRÁTILOVÁ, Kateřina KUBALČÍKOVÁ, Zdeňka DOHNALOVÁ, Stanislava ŠEVČÍKOVÁ a Anna JÍLKOVÁ. \textit{Praktické vzdělávání v sociální práci optikou resilienčního konceptu}. 1-. Brno: MUNI PRESS; Centrum praktických a evaluačních studií, 2014, 224 s. Sociální práce. ISBN~978-80-210-7337-1.
|