2014
Evidence-Based Learning Approach in Evaluation of Information Literacy Education
KOVÁŘOVÁ, Pavla a Gabriela ŠIMKOVÁZákladní údaje
Originální název
Evidence-Based Learning Approach in Evaluation of Information Literacy Education
Autoři
KOVÁŘOVÁ, Pavla (203 Česká republika, domácí) a Gabriela ŠIMKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Switzerland, Information Literacy: Lifelong Learning and Digital Citizenship in the 21st Century, od s. 560-569, 10 s. 2014
Nakladatel
Springer
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Švýcarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00078456
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-3-319-14135-0
ISSN
Klíčová slova anglicky
evidence-based learning; information literacy effectiveness; Kirkpatrick's Four-Level model; research
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2018 11:00, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
Anotace
V originále
The main aim of the paper is to present continual research as a precondition for more effective achievement of educational goals defined within information literacy (IL) education. We focus on Kirkpatrick's Four-Level Model, which corresponds with our aim to strength students’ satisfaction and learning results. The practical experience with conducting research is presented. The first level tries to evaluate immediate students' reactions to an educational activity (environment, content and the lecturer). We used short paper questionnaires (smile-sheets). The second level explores the change in knowledge and skills, assigning a pre- and a post-test and a didactic test. Qualitative methodology, specifically a focus group series and 360-degree feedback based on six interviews, was used within the third level to identify the long-term change in participants' behaviour. The fourth level is focused on the return on investment in education; this is the only level that is dealt with only theoretically.
Návaznosti
EE2.4.31.0014, projekt VaV |
|