B 2014

Age Management. Jak rozumět stárnutí a jak na něj reagovat. Možnosti uplatnění Age Managementu v České republice.

NOVOTNÝ, Petr, Nina BOSNIČOVÁ, Jana BŘENKOVÁ, Jiří FUKAN, Bohumíra LAZAROVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Age Management. Jak rozumět stárnutí a jak na něj reagovat. Možnosti uplatnění Age Managementu v České republice.

Název anglicky

Age Management. How to understand ageing and how to respond to it. Possibilities to apply age management in the Czech Republic.

Autoři

NOVOTNÝ, Petr, Nina BOSNIČOVÁ, Jana BŘENKOVÁ, Jiří FUKAN, Bohumíra LAZAROVÁ, Dagmar NAVRÁTILOVÁ, Zdeněk PALÁN, Bohumil POKORNÝ a Milada RABUŠICOVÁ

Vydání

První vydání. Praha, 141 s. 2014

Nakladatel

Asociace institucí vzdělávání dospělých

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-904531-7-3

Klíčová slova česky

age management; stárnutí;zdraví;index WAI

Klíčová slova anglicky

age management;ageing;heatlh;WAI index
Změněno: 3. 11. 2015 13:35, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

Tato publikace si klade za cíl podpořit ideu age managementu prezentací komplexního materiálu objasňujícího důvody pro uplatňování age managementu. Dva donedávna oddělené problémy, individuální stárnutí a stárnutí populace, začaly být řešeny ve vzájemných souvislostech. Autoři publikace podávají dílčí odpověď na problém stárnutí analýzou demografického vývoje, výkladem individuálního stárnutí, kritickým výkladem nástroje Index WAI a posouzením role vzdělávání v udržení pracovní schopnosti. Na závěr publikace autoři také formulují doporučení pro zúčastněné aktéry opřená o vlastní expertízu i dostupné výzkumy a dokumenty.

Anglicky

This publication aims to promote the idea of age management by presentation of complex discussion illustrating the reasons for applying age management. Two problems (until recently separated), individual aging and the aging population, began to be solved in mutual relations. The authors offer a partial answer to the problem of aging with analysis of demographic development, interpretation of individual aging, critical interpretation of Work Ability Index and assessment of the role of education in work ability. In conclusion, the authors also formulate recommendations for stakeholders based on documents, their own expertise and research available.