2014
Age Management. Jak rozumět stárnutí a jak na něj reagovat. Možnosti uplatnění Age Managementu v České republice.
NOVOTNÝ, Petr, Nina BOSNIČOVÁ, Jana BŘENKOVÁ, Jiří FUKAN, Bohumíra LAZAROVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Age Management. Jak rozumět stárnutí a jak na něj reagovat. Možnosti uplatnění Age Managementu v České republice.
Název anglicky
Age Management. How to understand ageing and how to respond to it. Possibilities to apply age management in the Czech Republic.
Autoři
NOVOTNÝ, Petr, Nina BOSNIČOVÁ, Jana BŘENKOVÁ, Jiří FUKAN, Bohumíra LAZAROVÁ, Dagmar NAVRÁTILOVÁ, Zdeněk PALÁN, Bohumil POKORNÝ a Milada RABUŠICOVÁ
Vydání
První vydání. Praha, 141 s. 2014
Nakladatel
Asociace institucí vzdělávání dospělých
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-904531-7-3
Klíčová slova česky
age management; stárnutí;zdraví;index WAI
Klíčová slova anglicky
age management;ageing;heatlh;WAI index
Změněno: 3. 11. 2015 13:35, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
Tato publikace si klade za cíl podpořit ideu age managementu prezentací komplexního materiálu objasňujícího důvody pro uplatňování age managementu. Dva donedávna oddělené problémy, individuální stárnutí a stárnutí populace, začaly být řešeny ve vzájemných souvislostech. Autoři publikace podávají dílčí odpověď na problém stárnutí analýzou demografického vývoje, výkladem individuálního stárnutí, kritickým výkladem nástroje Index WAI a posouzením role vzdělávání v udržení pracovní schopnosti. Na závěr publikace autoři také formulují doporučení pro zúčastněné aktéry opřená o vlastní expertízu i dostupné výzkumy a dokumenty.
Anglicky
This publication aims to promote the idea of age management by presentation of complex discussion illustrating the reasons for applying age management. Two problems (until recently separated), individual aging and the aging population, began to be solved in mutual relations. The authors offer a partial answer to the problem of aging with analysis of demographic development, interpretation of individual aging, critical interpretation of Work Ability Index and assessment of the role of education in work ability. In conclusion, the authors also formulate recommendations for stakeholders based on documents, their own expertise and research available.