Detailed Information on Publication Record
2014
La formation des futurs enseignants de FLE en République tchèque
BAKEŠOVÁ, VáclavaBasic information
Original name
La formation des futurs enseignants de FLE en République tchèque
Name in Czech
Vzdělávání budoucích učitelů francouzštiny v České republice
Name (in English)
Formation of future teachers of French in Czech Republic
Authors
Edition
Cyklus formačních přednášek Les Mardis du DEFLE na univerzitě Bordeaux-Montaigne, 2014
Other information
Language
French
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher
France
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
školský systém v České republice; vzdělávání učitelů; studijní programy na pedagogické fakutlě
Keywords in English
system of education in the Czech Republic; teacher training; studying programs at Faculty of Education
Tags
International impact
Změněno: 9/3/2015 15:48, doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
V originále
La conférence a débuté avec quelques données chiffrées qui permettaient d appréhender la place occupée par le français parmi les langues étrangères enseignées en République tchèque. Puis, nous nous sommes arrêtés plus particulièrement sur les matieres enseignées, la méthodologie mise en place ainsi que les possibilités offertes aux étudiants de collaborer avec les écoles ou le francais a été intégré dans le programme d enseignement.
In Czech
Konference začala několika čísly, které umožnily udělat si přehled o místě francouzštiny mezi cizími jazyky vyučovanými v České republice. Poté jsme se zastavili především u vyučovaných předmětů a metodologie, ale také u možností, které mají studenti při spolupráci se školami, kde se francouzština vyučuje.
In English
The conference began with a few figures that allowed to understand the place occupied by the French among the foreign languages taught in the Czech Republic. Then we stopped especially on the subjects taught, the methodology in place and the opportunities for students to collaborate with schools where French was integrated into the teaching of the program.