D 2014

Přínos IBSE k rozvoji přírodovědné nadaných žáků

TRNOVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

Přínos IBSE k rozvoji přírodovědné nadaných žáků

Název česky

Přínos IBSE k rozvoji přírodovědné nadaných žáků

Název anglicky

Benefits of IBSE to the development of science gifted students

Autoři

TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Ostrava, Učíme nadané žáky II, od s. 154-160, 7 s. 2014

Nakladatel

Ostravská Univerzita v Ostravě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00078656

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7464-533-4

Klíčová slova česky

IBSE; nadání; přírodovědné vzdělávání; rozvoj

Klíčová slova anglicky

IBSE; giftedness; science education; development

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 2. 2017 21:50, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Anotace

V originále

Učitelé hledají vhodné postupy pro vzdělávání přírodovědně nadaných žáků, kteří jsou inkluzí začleňováni do běžných tříd. Jednou z možností je badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání (IBSE), které umožňuje vytvořit diferencované podmínky žákům s rozdílnými vzdělávacími potřebami (včetně nadaných) a práci s výkonově rozrůzněnými skupinami žáků. Výstupem našeho konstrukčního výzkumu je skutečnost, že nadaní žáci mohou být pomocí IBSE rozvíjeni způsobem, který odpovídá jejich vzdělávacím potřebám. Příprava přírodovědných učitelů v aplikaci IBSE je cílem evropského projektu PROFILES.

Anglicky

Teachers look for innovative educational methods for science gifted students who are integrated into mainstream classes. One of these educational methods is IBSE, which allows creating different conditions for students with special educational needs (including giftedness) and working with intellectually differentiated groups of students. The outcome of our design-based research is the finding that gifted students are developed by using of IBSE in a way that meets their special educational needs. Teachers are prepared in IBSE in the European project PROFILES.