TRNOVÁ, Eva. Disproporce ve vývoji nadaných žáků a přírodovědné vzdělávání. In Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II. 2013. ISBN 978-80-210-6255-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Disproporce ve vývoji nadaných žáků a přírodovědné vzdělávání
Název česky Disproporce ve vývoji nadaných žáků a přírodovědné vzdělávání
Název anglicky Disproportion in the development of gifted students and science education
Autoři TRNOVÁ, Eva.
Vydání Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II, 2013.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6255-9
Klíčová slova česky disproporce, přírodovědné vzdělávání, vývoj nadaných žáků
Klíčová slova anglicky disproportion, science education, development of gifted students
Změnil Změnila: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Změněno: 25. 1. 2015 11:39.
Anotace
Motivace nadaných žáků je ovlivňována různými faktory. Disproporce ve vývoji nadaných žáků k nim také patří. Učitel musí například zvažovat, zda nadaní žáci, kteří mají vysoké rozumové schopnosti, mají také vyvinuty potřebné motorické dovednosti. Uvádíme nejčastější disproporce a problémy, které mohou způsobit v přírodovědném vzdělávání. Předkládáme konkrétní příklady, jak je vhodné reagovat na některé disproporce ve výuce chemie, biologie a fyziky.
Anotace anglicky
Motivation of gifted students is influenced by different factors. Disproportion in development of gifted students is one of them. For example, the teacher must consider whether gifted students, who have developed high cognitive abilities, have developed the necessary motor skills as well. We mention the most frequent disproportion and problems it can cause in science education. We present specific examples of how to respond appropriately to individual disproportion in biology, chemistry and physics teaching/learning.
VytisknoutZobrazeno: 30. 7. 2024 05:17