FRÝZOVÁ, Iva. Využití didaktické metody pozorování v předškolním vzdělávání (Use teaching methods of observation in preschool education). In Syslová Zora, Rodová Veronika. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. 116-123. ISBN 978-80-210-7370-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití didaktické metody pozorování v předškolním vzdělávání
Name in Czech Využití didaktické metody pozorování v předškolním vzdělávání
Name (in English) Use teaching methods of observation in preschool education
Authors FRÝZOVÁ, Iva.
Edition Brno, Předškolní vzdělávání v teorii a praxi, p. 116-123, 8 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7370-8
Keywords (in Czech) výuková metoda pozorování, předškolní vzdělávání
Keywords in English teaching method of observation, preschool education
Changed by Changed by: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D., učo 12077. Changed: 13/3/2015 13:18.
Abstract
Práce představuje kvalitativní analýzu seminárních prací studentů oboru Učitelství pro mateřské školy Masarykovy univerzity. V seminární práci měli studenti za úkol prokázat dovednost vhodně zvolit objekt k přímému pozorování a navrhnout průběh vlastního pozorování zvoleného objektu s dětmi v mateřské škole. Analýza je zaměřena především na rozbor nejčastějších aspektů a chyb ovlivňujících volbu pozorovaného objektu, realizaci vlastního pozorování, následné zobecnění či shrnutí pozorovaných skutečností a vytváření dalších příležitostí pro aplikaci a využití pozorovaného objektu. Na závěr jsou shrnuta pozitiva využití této didaktické metody u dětí předškolního věku z pohledu studentů výše uvedeného oboru.
Abstract (in English)
The work presents a qualitative analysis seminar works of students of Kindergarten Teacher Training Masaryk University targeted on the use of didactic methods observation in preschool education. The analysis is focused on the most common aspects and errors affecting the choice of the observed object, implementation of observations, subsequent generalization or summary of observed facts and creating more opportunities for the application and use of the object. The conclusion summarizes the positive use of this method from the perspective of students above mentioned field.
PrintDisplayed: 3/10/2024 21:35