2014
Letters to the Heroes: Exhibition and reception of Hanzelka and Zikmund’s travelogues in Czechoslovakia of the 1950s
SKOPAL, PavelZákladní údaje
Originální název
Letters to the Heroes: Exhibition and reception of Hanzelka and Zikmund’s travelogues in Czechoslovakia of the 1950s
Název česky
Dopisy hrdinům: uvádění a recepce cestopisných filmů Hanzelky a Zikmunda v 50. letech 20. století
Autoři
SKOPAL, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Participations. Journal of Audience and Reception Studies, 2014, 1749-8716
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00078844
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
cinema reception; socialist cinema; travelogues; cinema exhibition; popular culture in socialism
Štítky
Změněno: 30. 10. 2015 19:27, doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D.
V originále
Drawing mainly on personal letters from cinemagoers and readers and on reports by cinema exhibitors, this essay examines the reasons for the enormous popularity of the feature-length documentary films shot by Czech travellers Hanzelka and Zikmund. The essay identifies certain modes of the movies' reception and argues that the popularity of the films was fuelled by a complex network of media products that were created around this duo (radio and newspaper reports, travel books). The example of the travelogues draws attention to the fundamental mechanisms of the distribution and reception of entertainment values in the cultural environment of the (post)Stalinist Czechoslovakia.
Česky
Text prozkoumává příčiny popularity celovečerních dokumentárních snímků, které natočili Miroslav Zikmund a Jiří Hanzelka. Studie identifikuje mody recepce a dochází k závěru, že popularita byla sycena komplexní sítí mediálních produktů, vytvářených kolem cestovatelské dvojice (rozhlas, tisk, cestopisné knihy). Příklad cestopisů Hanzelky a Zikmunda ukazuje základní mechanismy distribuce a recepce zábavních hodnot v kulturním prostředí (post)stalinského Československa.
Návaznosti
MUNI/A/0865/2013, interní kód MU |
|