2014
Fenomén i-škol: historie a současný stav
LORENZ, MichalZákladní údaje
Originální název
Fenomén i-škol: historie a současný stav
Název anglicky
I-Schools Phenomenon: history and present-time state
Autoři
LORENZ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Knihovna, Národní knihovna ČR, 2014, 1801-3252
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50803 Information science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00087499
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
i-školy; informační obor; interdisciplinarita; identita i-škol; výzkum i-škol
Klíčová slova anglicky
i-School movement; i-Field; interdisciplinarity; identity of i-Schools; i-Schools research
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2018 11:42, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Příspěvek představuje hnutí i-škol a důvody jeho vzniku. Pozornost je věnována základním elementům i-škol a modelu informačního oboru. Role, kterou i-školy hrají, je ilustrována na diverzitě oblastí studia a s nimi spojených příležitostí. Po uvedení projektů inovujících kurikula knihovnicko-informačních škol je přiblížena role řídícího a koordinačního výboru I-Caucus a význam i-konferencí. Následuje analýza problémů hnutí i-škol spojených s interdisciplinaritou a identitou. Závěrem jsou představeny výzkumy i-škol a perspektiva hnutí v České republice.
Anglicky
The paper introduces the initiative of I-Schools and the grounds of its origin. It focuses upon the fundamental elements of I-Schools and the I-model. The role played by these schools has been illustrated by the diversity of their fields and the new opportunities that are thus opened up. After having indicated projects supporting innovative LIS curricula, the paper explains the role of the steering and coordinating I-Caucus committee and the importance of I-Conferences. Also an analysis of issues related to the interdisciplinary character and the identity of I-Schools forms part of the paper. The research activities of I-Schools and the prospects of this initiative in the Czech Republic conclude this contribution.