J 2014

Fenomén i-škol: historie a současný stav

LORENZ, Michal

Základní údaje

Originální název

Fenomén i-škol: historie a současný stav

Název anglicky

I-Schools Phenomenon: history and present-time state

Autoři

LORENZ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Knihovna, Národní knihovna ČR, 2014, 1801-3252

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50803 Information science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/14:00087499

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

i-školy; informační obor; interdisciplinarita; identita i-škol; výzkum i-škol

Klíčová slova anglicky

i-School movement; i-Field; interdisciplinarity; identity of i-Schools; i-Schools research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2018 11:42, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek představuje hnutí i-škol a důvody jeho vzniku. Pozornost je věnována základním elementům i-škol a modelu informačního oboru. Role, kterou i-školy hrají, je ilustrována na diverzitě oblastí studia a s nimi spojených příležitostí. Po uvedení projektů inovujících kurikula knihovnicko-informačních škol je přiblížena role řídícího a koordinačního výboru I-Caucus a význam i-konferencí. Následuje analýza problémů hnutí i-škol spojených s interdisciplinaritou a identitou. Závěrem jsou představeny výzkumy i-škol a perspektiva hnutí v České republice.

Anglicky

The paper introduces the initiative of I-Schools and the grounds of its origin. It focuses upon the fundamental elements of I-Schools and the I-model. The role played by these schools has been illustrated by the diversity of their fields and the new opportunities that are thus opened up. After having indicated projects supporting innovative LIS curricula, the paper explains the role of the steering and coordinating I-Caucus committee and the importance of I-Conferences. Also an analysis of issues related to the interdisciplinary character and the identity of I-Schools forms part of the paper. The research activities of I-Schools and the prospects of this initiative in the Czech Republic conclude this contribution.