LORENZ, Michal. Fenomén i-škol: historie a současný stav. Online. Knihovna. Národní knihovna ČR, 2014, roč. 25, č. 2, s. 58-80. ISSN 1801-3252. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Fenomén i-škol: historie a současný stav
Název anglicky I-Schools Phenomenon: history and present-time state
Autoři LORENZ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání Knihovna, Národní knihovna ČR, 2014, 1801-3252.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50803 Information science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00087499
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky i-školy; informační obor; interdisciplinarita; identita i-škol; výzkum i-škol
Klíčová slova anglicky i-School movement; i-Field; interdisciplinarity; identity of i-Schools; i-Schools research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 8. 3. 2018 11:42.
Anotace
Příspěvek představuje hnutí i-škol a důvody jeho vzniku. Pozornost je věnována základním elementům i-škol a modelu informačního oboru. Role, kterou i-školy hrají, je ilustrována na diverzitě oblastí studia a s nimi spojených příležitostí. Po uvedení projektů inovujících kurikula knihovnicko-informačních škol je přiblížena role řídícího a koordinačního výboru I-Caucus a význam i-konferencí. Následuje analýza problémů hnutí i-škol spojených s interdisciplinaritou a identitou. Závěrem jsou představeny výzkumy i-škol a perspektiva hnutí v České republice.
Anotace anglicky
The paper introduces the initiative of I-Schools and the grounds of its origin. It focuses upon the fundamental elements of I-Schools and the I-model. The role played by these schools has been illustrated by the diversity of their fields and the new opportunities that are thus opened up. After having indicated projects supporting innovative LIS curricula, the paper explains the role of the steering and coordinating I-Caucus committee and the importance of I-Conferences. Also an analysis of issues related to the interdisciplinary character and the identity of I-Schools forms part of the paper. The research activities of I-Schools and the prospects of this initiative in the Czech Republic conclude this contribution.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 21:47