k 2014

From Scientific Information to i-School: Mapping Transformation of Curriculum

LORENZ, Michal

Základní údaje

Originální název

From Scientific Information to i-School: Mapping Transformation of Curriculum

Název česky

Od vědeckých informací k i-školám: mapování transformace kurikula

Autoři

Vydání

2014

Další údaje

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta
Změněno: 2. 5. 2019 11:23, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

We map a transformation of the curriculum offered by the Division of Information studies and Librarianship at Masaryk University during history. Every discipline has three dimensions which interact with one another. We can understand it as a scientific discipline, as a study discipline, and as a practical discipline. We analyse information science as an academic discipline with special attention to the study dimension and its transformation during history. Interaction of the study dimension with the scientific dimension and the practical dimension are reflected. Venn diagrams are used as mapping and visualising tools.

Česky

Zpracováváme transformaci studijních plánů Kabinetu informačních studií a knihovnictví Masarykovy univerzity v Brně v průběhu historie. Každá disciplína má tři dimenze, které spolu vzájemně interagují. Může být chápána jako vědecká disciplína, studijní disciplína a praktická disciplína. Analyzujeme informační vědu jako akademickou disciplínu se zvláštním zřetelem ke studijnímu aspektu a jeho historickému vývoji. Reflektujeme interakci studijní, vědecké a praktické dimenze. Za účelem analýzy jsou použity Vennovy diagramy a vizualizační nástroje.