2014
Dramaturgija Mariny Cvetajevoj v jevropejskom kontekste: problemy izučenija
KŠICOVÁ, DanušeZákladní údaje
Originální název
Dramaturgija Mariny Cvetajevoj v jevropejskom kontekste: problemy izučenija
Název anglicky
Marina Tsvetaeva's dramas in the European context: problems of their studying.
Autoři
KŠICOVÁ, Danuše (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Moskva, Aktualnaja Cvetajeva – 2012: XVII meždunarodnaja naučno-tematičeskaja konf. Sb. dokladov. od s. 329-336, 8 s. 2014
Nakladatel
Neuveden
Další údaje
Jazyk
ruština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Rusko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00078870
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-5-93015-155-8
Klíčová slova anglicky
M. Tsvetaeva; G. Apollinair; dramas; comparative study
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 11. 2016 15:20, Mgr. Oxana Čmelíková, Ph.D.
V originále
Analiz semantiki i poetiki p jes Mariny Cvetajevoj pokazyvajet ich blizost´ vizual nomu ikusstvu i muzyke togo vremeni. V otličije ot paradoksal noj p jesy Apollinera Grudi Tiresija cvetajevskoje vosprijatije ljubvi čisto romantičeskoje. Takov i jeje obraz Kazanovy. Strastnaja ljubov u neje svjazana s antičnym mifom (Ariadna i Fedra).
Anglicky
Analysis of semantics and poetics of Marina Tsvetaeva s plays shows their proximity to art and music. In contrast to Apollinaire s paradoxical, ironic play The Breasts of Tiresias Tsvetaeva s perception of love is very romantic. The same is her image of Casanova. Passionate love associated with the ancient myth is the main topic of two last Tsvetaeva s plays "Ariadne" and "Phaedra".