2015
Language centre matrix management structure: Developments in teacher training
HRADILOVÁ, AlenaZákladní údaje
Originální název
Language centre matrix management structure: Developments in teacher training
Autoři
HRADILOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Recherche et pratiques pédagogiques en langues de spécialité Cahiers del’APLIUT, APLIUT, 2015, 2119-5242
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Francie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14640/15:00082323
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
UT WoS
000446621400007
Klíčová slova anglicky
matrix structure; staff training; special interest group
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 4. 2016 12:37, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
Anotace
V originále
Masaryk University Language Centre (LC) has recently changed its organizational structure in order to enhance quality of co-operation and communication at various levels of the LC both in terms of simplifying its management and exploiting LC pedagogical expertise. A matrix organizational structure model was chosen for this purpose. The article describes the methods and processes of the structure development and explains in detail its individual layers. It concentrates especially on means that help to develop both internal and external teacher training and to support research via various LC sections and special interest groups. LC staff members’ feedback on the change in LC structure is used to illustrate how these novelties help the teachers in personal and professional development and how sharing know-how, pedagogical expertise as well as hands-on classroom experience is perceived as crucial in case any pedagogical innovation should be established.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MU |
|