B 2014

Dramatická výchova ve službách dějepisu. Vzdělávací potenciál tematické kooperativní výuky

RODOVÁ, Veronika

Basic information

Original name

Dramatická výchova ve službách dějepisu. Vzdělávací potenciál tematické kooperativní výuky

Name (in English)

Drama education in service didactics of history. Educational Potential of Thematic Cooperative Education

Authors

RODOVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

první. Brno, 179 pp. 2014

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00078885

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-7593-1

Keywords (in Czech)

tematická kooperativní výuka; didaktika dějepisu; dramatická výchova; kooperativní výuka; pedagogická komunikace; živý obraz; vizuální gramotnost

Keywords in English

thematic cooperative education; didactics of history; drama education; cooperative education; pedagogical communication; still picture; visual literacy

Tags

Reviewed
Změněno: 15/5/2015 08:30, Mgr. Monika Foltánová

Abstract

V originále

Kniha Dramatická výchova ve službách dějepisu se vztahuje k oblasti didaktiky dějepisu a zabývá se vzdělávacími možnostmi tematické kooperativní výuky, což představuje propojení práce s historickými texty (narativními a ikonickými) a aktivizačních výukových metod, zejména výukové techniky živých obrazů. Jádrem práce je kvalitativní výzkumné šetření zahrnující analýzu slovní reflexe žáků a fotografií živých obrazů, pořízených během výuky.

In English

The book "Drama education in didactics of History and Drama Education" deals with the educational possibilities of purpose-built thematic cooperative education, which represents interconnection of work involving historical texts (narrative and iconic) and activation educational methods, especially the educational technique of still pictures. The core of the thesis is a qualitative research involving an analysis of students' verbal reflexion and photographs of still pictures, taken during the lessons.