ŠVAŘÍČEK, Roman. Verbal and Visual Strategies of Teachers' Work on Identity. New Educational Review. Wydawnictwo Adam Marszałek, 2014, Neuveden, č. 38, s. 141-151. ISSN 1732-6729. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.15804/tner.14.38.4.10.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Verbal and Visual Strategies of Teachers' Work on Identity
Autoři ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání New Educational Review, Wydawnictwo Adam Marszałek, 2014, 1732-6729.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.149 v roce 2012
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00074382
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.15804/tner.14.38.4.10
Klíčová slova anglicky expert teacher; identity; professional development
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 19. 4. 2024 12:23.
Anotace
The paper describes qualitative research which studied six teachers from their professional beginnings to the present position of an experienced – expert – teacher. The research method used is life story, through which the teacher's career is reconstructed. The key research question is: What strategies of work on identity did a teacher use to become an expert teacher? The most important motor of change and particularly of a teacher's development was his/her decision and commitment to the development of his/her identity (Pittard, 2003). Snow and Anderson (1987) labelled this process as work on one's identity. I will discuss only verbal and visual strategies, which the teacher uses to influence the environment at school in general (verbal distancing, gossip, and strategy of uniqueness). The paper concludes with a discussion of how necessary the verbal and visual strategies directed towards the school space are for the teacher's professional identity. Had they no power, teachers could not influence decision-making processes.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaVNázev: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování
VytisknoutZobrazeno: 18. 6. 2024 21:40