2014
Ethical and Methodological Associations in Doing Research on Children in a School Environment
KVAPILOVÁ BARTOŠOVÁ, Michaela a Lenka SLEPIČKOVÁZákladní údaje
Originální název
Ethical and Methodological Associations in Doing Research on Children in a School Environment
Název česky
Etické a metodologické souvislosti výzkumu dětí ve školním prostředí
Autoři
KVAPILOVÁ BARTOŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka SLEPIČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
The New Educational Review, Toruň, Wydawnictwo Adam Marszalek, 2014, 1732-6729
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.149 v roce 2012
Kód RIV
RIV/00216224:14230/14:00074386
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
school environment; research on children; ethics in research; child as a social actor
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 2. 2015 18:35, Mgr. Michaela Kvapilová Bartošová, Ph.D.
Anotace
V originále
The new paradigm in social research on children, accepting the child as an important social actor, has its methodological and ethical specifics. In doing research on children, child-friendly research techniques are used with an emphasis on children’s rights. The attempt of the researcher to apply a new method in studying children may come into conflict with the authoritarian approach to children in the school environment, where such research most often takes place. We shall examine both the conflicts between school situations and the expectations of the new approach to children in the following material using the experience of our own research on children.
Návaznosti
GAP404/11/1033, projekt VaV |
|