J 2014

Pracovník v sociálních službách v domově pro osoby se zdravotním postižením v procesu rozvoje komunikačních schopností uživatelů z pohledu logopedů

KOPEČNÝ, Petr a Jiřina KLENKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Pracovník v sociálních službách v domově pro osoby se zdravotním postižením v procesu rozvoje komunikačních schopností uživatelů z pohledu logopedů

Název anglicky

A Social Worker in a Home for People with Health Disabilities in the Process of the Development of the Communication Abilities of Users from the Point of View of Logopedic Specialist

Autoři

KOPEČNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiřina KLENKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Speciální pedagogika, Praha, Univerzita Karlova, 2014, 1211-2720

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00078933

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

logopedická intervence; komunikační schopnosti; sociální služby; uživatel; pracovník v sociálních službách

Klíčová slova anglicky

speech therapy; communication skills; social services; user; social services worker

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2015 12:03, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Článek tematizuje problematiku speciálněpedagogické podpory poskytované osobám žijícím v zařízeních sociálních služeb v České republice. Prostřednictvím kvantitativně orientované dotazníkové analýzy jsou představeny dílčí výsledky dvouetapové studie zabývající se stavem logopedické intervence realizované v domovech pro osoby se zdravotním postižením a pohledem logopedů na roli pracovníků v sociálních službách při rozvoji komunikačních schopností a dovedností uživatelů zařízení.

Anglicky

The article is focused on the issue of special education support provided to people living in social services in the Czech Republic. Through quantitatively oriented questionnaire analysis are presented partial results of two-stage studies of the state speech interventions implemented in homes for people with disabilities, and speech therapists view on the role of social service workers to develop communication skills and abilities of social services users.

Návaznosti

MUNI/A/0709/2012, interní kód MU
Název: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty