KOPEČNÝ, Petr a Jiřina KLENKOVÁ. Pracovník v sociálních službách v domově pro osoby se zdravotním postižením v procesu rozvoje komunikačních schopností uživatelů z pohledu logopedů. Speciální pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2014, roč. 24, č. 3, s. 183-193. ISSN 1211-2720.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pracovník v sociálních službách v domově pro osoby se zdravotním postižením v procesu rozvoje komunikačních schopností uživatelů z pohledu logopedů
Název anglicky A Social Worker in a Home for People with Health Disabilities in the Process of the Development of the Communication Abilities of Users from the Point of View of Logopedic Specialist
Autoři KOPEČNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiřina KLENKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Speciální pedagogika, Praha, Univerzita Karlova, 2014, 1211-2720.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00078933
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky logopedická intervence; komunikační schopnosti; sociální služby; uživatel; pracovník v sociálních službách
Klíčová slova anglicky speech therapy; communication skills; social services; user; social services worker
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 3. 4. 2015 12:03.
Anotace
Článek tematizuje problematiku speciálněpedagogické podpory poskytované osobám žijícím v zařízeních sociálních služeb v České republice. Prostřednictvím kvantitativně orientované dotazníkové analýzy jsou představeny dílčí výsledky dvouetapové studie zabývající se stavem logopedické intervence realizované v domovech pro osoby se zdravotním postižením a pohledem logopedů na roli pracovníků v sociálních službách při rozvoji komunikačních schopností a dovedností uživatelů zařízení.
Anotace anglicky
The article is focused on the issue of special education support provided to people living in social services in the Czech Republic. Through quantitatively oriented questionnaire analysis are presented partial results of two-stage studies of the state speech interventions implemented in homes for people with disabilities, and speech therapists view on the role of social service workers to develop communication skills and abilities of social services users.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUNázev: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 05:10