B 2014

Strategies in the Education of Students with Severe Disabilities Extending Into Young Adulthood

VÍTKOVÁ, Marie a Petr KOPEČNÝ

Základní údaje

Originální název

Strategies in the Education of Students with Severe Disabilities Extending Into Young Adulthood

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, domácí) a Petr KOPEČNÝ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 192 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00078936

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7194-0

Klíčová slova anglicky

education; severe disability; speech therapy; adult age; communication ability; impaired communication ability; social services

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 2. 2015 12:47, PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.

Anotace

V originále

The publication is engaged in the strategies in the education of students with disabilities in the Czech Republic. The publication is divided into two parts. The first three chapters present the theoretical background and the area of the group the students with disabilities and define strategies in education of students with severe disabilities. The empirical part of the publication consists of research project carried out quantitative strategies. The main objective of the project is the analysis of the special educational approaches to development of communication abilities of young adults with disabilities.

Návaznosti

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty