2014
Strategies in the Education of Students with Severe Disabilities Extending Into Young Adulthood
VÍTKOVÁ, Marie a Petr KOPEČNÝZákladní údaje
Originální název
Strategies in the Education of Students with Severe Disabilities Extending Into Young Adulthood
Autoři
VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, domácí) a Petr KOPEČNÝ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 192 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00078936
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7194-0
Klíčová slova anglicky
education; severe disability; speech therapy; adult age; communication ability; impaired communication ability; social services
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 2. 2015 12:47, PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
Anotace
V originále
The publication is engaged in the strategies in the education of students with disabilities in the Czech Republic. The publication is divided into two parts. The first three chapters present the theoretical background and the area of the group the students with disabilities and define strategies in education of students with severe disabilities. The empirical part of the publication consists of research project carried out quantitative strategies. The main objective of the project is the analysis of the special educational approaches to development of communication abilities of young adults with disabilities.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|