ŠLAPÁK, Ivo. Řeč jako základní komunikační prostředek. In Jiřina Klenková et al. Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské aspeciálněpedagogické souvislosti. Inclusion of Pupils with Disordered Communication Ability and with Hearning Impairment. Psychological, Medicial and Special Educational Context. první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 33-46. ISBN 978-80-210-7487-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Řeč jako základní komunikační prostředek
Název česky Řeč jako základní komunikační prostředek
Název anglicky Speech as a Basic Means of Communication
Autoři ŠLAPÁK, Ivo.
Vydání první. Brno, Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské aspeciálněpedagogické souvislosti. Inclusion of Pupils with Disordered Communication Ability and with Hearning Impairment. Psychological, Medicial and Special Educational Context, od s. 33-46, 14 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7487-3
Klíčová slova česky děti řeč vývoj řeči poruchy řeči
Klíčová slova anglicky children speech language development speech disturbances
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Mgr. Věra Pospíšilíková, učo 9005. Změněno: 10. 2. 2015 13:13.
Anotace
Řeč je vnímána jako nedílná a nezastupitelná součást vývoje člověka. Řeč má z komunikativního hlediska dvě základní stránky: Expresivní a Receptivní. Lidská řeč je schopnost, ale i vlastnost. Není individuální ve smyslu sémantickém , ale vlastní celému lidskému druhu. Organické základy: pod tento základní komplex patří : mozek, sluchový orgán, nervová a svalová část, ovládající jemnou motoriku. Funkční základy (vyšší nervová činnost mozku, zpětná vazba motorická, zpětná vazba akustická). Popsány způsoby vyšetření řeči. Fonetika je nauka o zvukové stránce lidské řeči a o funkci při mluvení. Hlásky se dělí na samohlásky a souhlásky. Jsou popsány typy a tvorba tvoření hlásek. Vývoj řeči sleduje časový posun. Poruchy řeči se dělí na opožděný vývoj, Poruchy zvuků řeči, Poruchy plynulosti řeči, poruchy struktury řeči a řečové neurozy.
Anotace anglicky
Speech is perceived as an integral and indispensable part of human development. The language has a communicative point of view, two basic aspects: Expressive and Receptive. Human speech is the ability, but also property. There is no individual in terms of semantics, but by the entire human species. Organic basics: under the basic complex include: brain, auditory organ, nerve and muscle part, controlling fine motor skills. Functional fundamentals (higher nervous activity of the brain, motor feedback, acoustic feedback). Described method of examination speech. Phonetics is the study of the sound of human speech and function while speaking. Voices are divided into vowels and consonants. Describes the types and formation formation of letters. Speech development follows the time shift. Speech disorders are divided into delayed development, disorders of speech sounds, speech fluency disorders, disorders of speech and language structures neurosis.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 8. 2024 00:25