HORÁKOVÁ, Radka. Péče o žáka s kochleárním implantátem v podmínkách inkluzivního vzdělávání (The care about the student with a cochlear implant in terms of inclusive education). In Jiřina Klenková et al. Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské aspeciálněpedagogické souvislosti. Inclusion of Pupils with Disordered Communication Ability and with Hearning Impairment. Psychological, Medicial and Special Educational Context. první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. 85-95. ISBN 978-80-210-7487-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Péče o žáka s kochleárním implantátem v podmínkách inkluzivního vzdělávání
Name in Czech Péče o žáka s kochleárním implantátem v podmínkách inkluzivního vzdělávání
Name (in English) The care about the student with a cochlear implant in terms of inclusive education
Authors HORÁKOVÁ, Radka.
Edition první. Brno, Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské aspeciálněpedagogické souvislosti. Inclusion of Pupils with Disordered Communication Ability and with Hearning Impairment. Psychological, Medicial and Special Educational Context, p. 85-95, 11 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7487-3
Keywords (in Czech) sluchové postižení; sluchadla; kochleární implantát; FM systém; vývoj řeči; testy sluchové percepce; vzdělávání
Keywords in English hearing impairment; hearing aids; cochlear implant; FM technology; speech development; test of auditory perception; education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Radka Horáková, Ph.D., učo 22250. Changed: 26/2/2016 22:28.
Abstract
Kapitola v knize pojednává o faktorech ovlivňujících úroveň péče o dítě s kochleárním implantátem v předškolním věku, které vedou k zařazení dítěte do majoritní společnosti. Součástí kapitoly je prezentace výsledků šetření, které mělo kvalitativní charakter. Jeho cílem bylo popsat jazykový vývoj chlapce s kochleárním implantátem a poukázat na přínos FM technologie v oblasti vnímání řečového signálu v hlučném prostředí.
Abstract (in English)
The chapter in the presented book deals with the factors that influence the level of the care about the child with cochlear implant in the preschool age. This factors leads to the child´s inclusion of the child to the majority. The chapter includes qualitative character reserach results. The goal was to describe language development in the boy with the cochlear implant and point out the benefit of the FM technology in the area of speech signal perception in the noisy environment.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUName: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects
PrintDisplayed: 25/5/2024 05:19