C 2014

Podpora sociální inkluze žáků s tělesným postižením v kontextu rozvoje komunikačních schopností

KOPEČNÝ, Petr

Základní údaje

Originální název

Podpora sociální inkluze žáků s tělesným postižením v kontextu rozvoje komunikačních schopností

Název česky

Podpora sociální inkluze žáků s tělesným postižením v kontextu rozvoje komunikačních schopností

Název anglicky

Promotion of Social Inclusion of Pupils with Physical Disabilities in the Context of Development of Communication Skills

Autoři

Vydání

první. Brno, Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské aspeciálněpedagogické souvislosti. Inclusion of Pupils with Disordered Communication Ability and with Hearning Impairment. Psychological, Medicial and Special Educational Context, od s. 127-138, 12 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7487-3

Klíčová slova česky

logopedická intervence; komunikační schopnost; narušená komunikační schopnost; sociální inkluze; tělesné postižení; škola pro žáky s tělesným postižením

Klíčová slova anglicky

speech therapy; communication skill; impaired communication ability; social inclusion; physical disability; school for pupils with physical disability

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 6. 2. 2015 18:37, PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola se zabývá komunikačními schopnostmi žáků s tělesným postižením, kteří navštěvují školu pro žáky s tělesným postižením v republice Baden-Württemberg v Německu. Stručně je představena problematika sociální inkluze a tělesného postižení, dále je vymezena narušená komunikační schopnost u osob s tělesným postižením a odborníci intervenující v rámci komplexního přístupu k osobám se zdravotním postižením a s obtížemi v komunikaci. Empirická část kapitoly nabízí výsledky kvalitativního šetření, které bylo zpracováno formou dvou případových studií žáků s tělesným postižením se zřetelem na jejich komunikační schopnosti.

Anglicky

The chapter focuses on the communication skills of pupils with physical disabilities who attend a school for pupils with physical disabilities in the Republic of Baden-Württemberg in Germany. Briefly introduced the issue of social inclusion and physical disability, as defined by impaired communication ability of persons with disabilities and professionals who intervening in the context of a comprehensive approach to persons with disabilities and with difficulties in communication. The empirical part of the chapter provides the results of a qualitative research that was done in the form of two case studies of pupils with physical disabilities with regard to their communication skills.

Návaznosti

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty