2014
Podpora sociální inkluze žáků s tělesným postižením v kontextu rozvoje komunikačních schopností
KOPEČNÝ, PetrZákladní údaje
Originální název
Podpora sociální inkluze žáků s tělesným postižením v kontextu rozvoje komunikačních schopností
Název česky
Podpora sociální inkluze žáků s tělesným postižením v kontextu rozvoje komunikačních schopností
Název anglicky
Promotion of Social Inclusion of Pupils with Physical Disabilities in the Context of Development of Communication Skills
Autoři
Vydání
první. Brno, Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské aspeciálněpedagogické souvislosti. Inclusion of Pupils with Disordered Communication Ability and with Hearning Impairment. Psychological, Medicial and Special Educational Context, od s. 127-138, 12 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7487-3
Klíčová slova česky
logopedická intervence; komunikační schopnost; narušená komunikační schopnost; sociální inkluze; tělesné postižení; škola pro žáky s tělesným postižením
Klíčová slova anglicky
speech therapy; communication skill; impaired communication ability; social inclusion; physical disability; school for pupils with physical disability
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 6. 2. 2015 18:37, PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
V originále
Kapitola se zabývá komunikačními schopnostmi žáků s tělesným postižením, kteří navštěvují školu pro žáky s tělesným postižením v republice Baden-Württemberg v Německu. Stručně je představena problematika sociální inkluze a tělesného postižení, dále je vymezena narušená komunikační schopnost u osob s tělesným postižením a odborníci intervenující v rámci komplexního přístupu k osobám se zdravotním postižením a s obtížemi v komunikaci. Empirická část kapitoly nabízí výsledky kvalitativního šetření, které bylo zpracováno formou dvou případových studií žáků s tělesným postižením se zřetelem na jejich komunikační schopnosti.
Anglicky
The chapter focuses on the communication skills of pupils with physical disabilities who attend a school for pupils with physical disabilities in the Republic of Baden-Württemberg in Germany. Briefly introduced the issue of social inclusion and physical disability, as defined by impaired communication ability of persons with disabilities and professionals who intervening in the context of a comprehensive approach to persons with disabilities and with difficulties in communication. The empirical part of the chapter provides the results of a qualitative research that was done in the form of two case studies of pupils with physical disabilities with regard to their communication skills.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|