GAJZLEROVÁ, Lenka. Motivace pedagogických pracovníků pro použití tabletů ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (Motivation of Teachers to Use Tablets to Educate Pupils with Special Educational Needs). In PIPEKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society. první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. 171-183. ISBN 978-80-210-7530-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Motivace pedagogických pracovníků pro použití tabletů ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Name in Czech Motivace pedagogických pracovníků pro použití tabletů ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Name (in English) Motivation of Teachers to Use Tablets to Educate Pupils with Special Educational Needs
Authors GAJZLEROVÁ, Lenka.
Edition první. Brno, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society. p. 171-183, 13 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7530-6
Keywords (in Czech) vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; mulitmediální technologie; multimédia; aplikace; tablety; pedagogický pracovník; motivace
Keywords in English education; pupil with special educational Leeds; multimedial technologies; multimedia; aplications; tablets; teacher; motivation
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Changed: 6/2/2015 15:58.
Abstract
Kapitola představuje dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na využití tabletů ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Analýza dílčí výzkumné otázky je věnována motivaci pedagogických pracovníků pro využití tabletů ve vzdělávání. Kapitola předkládá teoretická východiska s definováním základních pojmů z oblasti multimediálních technologií. Kvalitativní výzkumné šetření bylo realizováno v roce 2013-2014, technikou polostrukturovaného rozhovoru s využitím předem připravených otázek. Získaná data byla podrobně analyzována a v závěru zpracována pomocí selektivního kódování do kauzální sítě. Výsledky vypovídají o vysoké motivovanosti pedagogických pracovníků použít tablet jako vhodnou, účelnou a praktickou pomůcku pro vzdělávání i reedukaci s širokým portfoliem využití.
Abstract (in English)
This charter focuses on partial results of research aimed on using tablets to educate pupils with special educational needs. Analyse of the research question is oriented on motivation of teachers to use tablets to educate pupls. Paper presents theoretical frame and definition of basic term of multimedia technologies. Qualitative research was realised in the period from 2013-2014 using technice of dialogue and prepared questions. Data were analysed and proceded by selective coding in causal network. Outcomes reflect high motivation of teachers to use tablet as convenient and practical tool to educate and re-educate with high portfolio to be used.
Links
MUNI/A/0801/2013, interní kód MUName: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 30/5/2024 04:15