POKORNÁ, Jarmila a Eva VEČERKOVÁ. Obchodní firma a nekalá soutěž v novém občanském zákoníku. In Jozef Vozár. Míĺníky súťažného práva. Bratislava, Slovenská republika: VEDA, vydavateľstvo Slovenskej akadémie vied, 2014, s. 148-160. ISBN 978-80-224-1394-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Obchodní firma a nekalá soutěž v novém občanském zákoníku
Název česky Obchodní firma a nekalá soutěž v novém občanském zákoníku
Název anglicky Trade name and unfair competition in the new Civil Code
Autoři POKORNÁ, Jarmila a Eva VEČERKOVÁ.
Vydání Bratislava, Slovenská republika, Míĺníky súťažného práva, od s. 148-160, 13 s. 2014.
Nakladatel VEDA, vydavateľstvo Slovenskej akadémie vied
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50500 5.5 Law
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Právnická fakulta
ISBN 978-80-224-1394-7
Klíčová slova česky obchodní firma, podnikatel, funkce firmy, zásady firemního práva, ochrana práv k firmě, nekalá soutěž, občanský zákoník
Klíčová slova anglicky trade name; entrepreneur; functions of trade name; principle of trade name; protection trade name; unfair competition; Civil Code
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 31. 3. 2015 08:24.
Anotace
Příspěvek pojednává o označování podnikatelů obchodní firmou v České republice podle nové právní úpravy (zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Pojednává o základních podmínkách a zásadách tvoření obchodní firmy, např. zásada nezaměnitelnosti a zákazu klamavosti. Třetí část příspěvku je věnována nekalosoutěžním zásahům do práv podnikatele k obchodní firmě (podle generální klauzule a podle speciálních skutkových podstat nekalé soutěže). V závěru příspěvku je poukázáno na nové trendy v právní regulaci obchodní firmy podle občanského zákoníku.
Anotace anglicky
This paper deals with the labeling of an entrepreneur by trade name in the Czech Republic, according to the new legislation (Act Nol. 89/2012 Coll., Civil Code). It deals also with the basic features and principles of the formation of a trade name, such as the principle that a trade name can not be mistakable or deceptive. The third part of the paper is devoted to unfair competition interference in the rights of an entrepreneur to trade name (under the general clause and under to the specific merits of unfair competition). New trends in the legal regulation of the trade name under the Civil Code are emphasized in the conclusion of the paper.
Návaznosti
MUNI/22/katedr.projekt/2013, interní kód MUNázev: Koncepční, systémové a institucionální změny soukromého práva a civilního práva procesního ve světle rekodifikace soukromého práva
Investor: Masarykova univerzita, Koncepční, systémové a institucionální změny soukromého práva a civilního práva procesního ve světle rekodifikace soukromého práva
VytisknoutZobrazeno: 15. 5. 2024 06:58