D 2014

Obchodní firma a nekalá soutěž v novém občanském zákoníku

POKORNÁ, Jarmila a Eva VEČERKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Obchodní firma a nekalá soutěž v novém občanském zákoníku

Název česky

Obchodní firma a nekalá soutěž v novém občanském zákoníku

Název anglicky

Trade name and unfair competition in the new Civil Code

Autoři

POKORNÁ, Jarmila a Eva VEČERKOVÁ

Vydání

Bratislava, Slovenská republika, Míĺníky súťažného práva, od s. 148-160, 13 s. 2014

Nakladatel

VEDA, vydavateľstvo Slovenskej akadémie vied

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50500 5.5 Law

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Právnická fakulta

ISBN

978-80-224-1394-7

Klíčová slova česky

obchodní firma, podnikatel, funkce firmy, zásady firemního práva, ochrana práv k firmě, nekalá soutěž, občanský zákoník

Klíčová slova anglicky

trade name; entrepreneur; functions of trade name; principle of trade name; protection trade name; unfair competition; Civil Code

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2015 08:24, Mgr. Petra Georgala

Anotace

V originále

Příspěvek pojednává o označování podnikatelů obchodní firmou v České republice podle nové právní úpravy (zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Pojednává o základních podmínkách a zásadách tvoření obchodní firmy, např. zásada nezaměnitelnosti a zákazu klamavosti. Třetí část příspěvku je věnována nekalosoutěžním zásahům do práv podnikatele k obchodní firmě (podle generální klauzule a podle speciálních skutkových podstat nekalé soutěže). V závěru příspěvku je poukázáno na nové trendy v právní regulaci obchodní firmy podle občanského zákoníku.

Anglicky

This paper deals with the labeling of an entrepreneur by trade name in the Czech Republic, according to the new legislation (Act Nol. 89/2012 Coll., Civil Code). It deals also with the basic features and principles of the formation of a trade name, such as the principle that a trade name can not be mistakable or deceptive. The third part of the paper is devoted to unfair competition interference in the rights of an entrepreneur to trade name (under the general clause and under to the specific merits of unfair competition). New trends in the legal regulation of the trade name under the Civil Code are emphasized in the conclusion of the paper.

Návaznosti

MUNI/22/katedr.projekt/2013, interní kód MU
Název: Koncepční, systémové a institucionální změny soukromého práva a civilního práva procesního ve světle rekodifikace soukromého práva
Investor: Masarykova univerzita, Koncepční, systémové a institucionální změny soukromého práva a civilního práva procesního ve světle rekodifikace soukromého práva