POKORNÁ, Jarmila a Eva VEČERKOVÁ. Obchodní firma a nekalá soutěž v novém občanském zákoníku. In Míĺníky súťažného práva. 2014. ISBN 978-80-224-1394-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Obchodní firma a nekalá soutěž v novém občanském zákoníku
Název česky Obchodní firma a nekalá soutěž v novém občanském zákoníku
Název anglicky Trade name and unfair competition in the new Civil Code
Autoři POKORNÁ, Jarmila a Eva VEČERKOVÁ.
Vydání Míĺníky súťažného práva, 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50500 5.5 Law
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Právnická fakulta
ISBN 978-80-224-1394-7
Klíčová slova česky obchodní firma, podnikatel, funkce firmy, zásady firemního práva, ochrana práv k firmě, nekalá soutěž, občanský zákoník
Klíčová slova anglicky trade name; entrepreneur; functions of trade name; principle of trade name; protection of trade name; unfair competition; Civil Code
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: JUDr. Eva Večerková, Ph.D., učo 1826. Změněno: 6. 2. 2015 14:23.
Anotace
Příspěvek pojednává o označování podnikatelů obchodní firmou v České republice podle nové právní úpravy (zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Pojednává o základních podmínkách a zásadách tvoření obchodní firmy, např. zásada nezaměnitelnosti a zákazu klamavosti. Třetí část příspěvku je věnována nekalosoutěžním zásahům do práv podnikatele k obchodní firmě (podle generální klauzule a podle speciálních skutkových podstat nekalé soutěže). V závěru příspěvku je poukázáno na nové trendy v právní regulaci obchodní firmy podle občanského zákoníku.
Anotace anglicky
This paper deals with the labeling of an entrepreneur by trade name in the Czech Republic, according to the new legislation (Act No. 89/2012 Coll., Civil Code). It deals also with the basic features and principles of the formation of a trade name, such as the principle that a trade name can not be mistakable or deceptive. The third part of the paper is devoted to unfair competition interference in the rights of an entrepreneur to trade name (under the general clause and under to the specific merits of unfair competition). New trends in the legal regulation of the trade name under the Civil Code are emphasized in the conclusion of the paper.
VytisknoutZobrazeno: 30. 4. 2024 21:14