B 2014

Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské a speciálněpedagogické souvislosti.

KLENKOVÁ, Jiřina, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Lenka HRICOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské a speciálněpedagogické souvislosti.

Název česky

Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské a speciálněpedagogické souvislosti.

Název anglicky

Inclusion of Pupils with Disordered Communication Ability and with Hearing Impairment. Psychological, Medical and Special Educational Context

Autoři

KLENKOVÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí), Barbora BOČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ilona BYTEŠNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Radka HORÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Lenka HRICOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr KOPEČNÝ (203 Česká republika, domácí), Hana OŠLEJŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jana PAVELKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Evžen ŘEHULKA (203 Česká republika, domácí) a Ivo ŠLAPÁK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Brno, 156 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00078975

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7487-3

Klíčová slova česky

inkluzivní vzdělávání; narušená komunikační schopnost; sluchové postižení; kochleární implantát; logopedická intervence; tělesné postižení

Klíčová slova anglicky

inklusive education; communication disorders; hearing impairment; cochlear implant; speech therapy; physical disability

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 2. 2015 13:14, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Odborná publikace Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské a speciálně pedagogické souvislosti je jedním z dílčích výstupů v rámci řešení mezioborového výzkumného projektu Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, který v letech 2013 – 2015 řeší kolektiv akademických pracovníků Masarykovy univerzity pod vedením prof. PhDr. Marie Vítkové, Ph.D. V prezentované publikaci byla autory zvolena ke zkoumání cílová skupina žáků s narušením komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením, inkluze je pojata v psychologických, medicínských a speciálněpedagogických souvislostech.

Anglicky

Presented book Inclusion of Pupils with Disordered Communication Ability and Pupils with Hearing Impairment. Psychological, Medical and Special Educational Context is one of the partial outcomes in the frame of solving interdisciplinary research project Inclusion in School as interdisciplinary problem. Bases, Conditions and strategies, which was realised in the period from 2013 – 2015 by the research group of academic teachers at Masaryk University under supervision of prof. PhDr. Marie Víková, CsC. The aim group analysed in presented book are pupils with disordered communication abilities and pupils with hearing impairment and inclusion is understood in psychological, medial and special pedagogy context.

Návaznosti

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty