2013
Učitel expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí výuky cizích jazyků)
PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Klára KOSTKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Petr NAJVAR et. al.Základní údaje
Originální název
Učitel expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí výuky cizích jazyků)
Název anglicky
Expert teacher: the nature of expertise and determinants of professional development (in FLT perspective)
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, 233 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-6681-6
Klíčová slova česky
expertnost učitele; determinanty profesního rozvoje učitele; výzkum; vícečetná případová studie
Klíčová slova anglicky
teacher expertise; determinants of teacher professional development; research; multiple case study
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 10. 2. 2015 14:42, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Kniha je výstupem řešení projektu podpořeného grantem GA ČR P407/11/0234. Jejím cílem je přispět k současnému stavu poznání kvality v profesi učitele výzkumem charakteristik učitele experta. Kniha představuje výsledky výzkumu expertnosti a determinant jejího rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky). Výstupy přinášejí informace využitelné ve společenské praxi, konkrétně např. pro transformaci přípravného i dalšího vzdělávání učitelů, pro tvorbu standardu kvality v profesi učitele a, v neposlední řadě, mohou přispět ke zvýšení prestiže učitelské profese.
Anglicky
The book is an outcome of a research project supported by the grant P407/11/0234 provided by the Czech Science Foundation. It aims to contribute to the current state of arts in the field quality in the teaching profession through the research of expert teacher characteristics. The book presents results of research on teacher expertise and on the determinants of its development (in foreign language teaching perspective). The results may provide information critical for reshaping and transforming pre-graduate as well as further teacher education, for setting the standards of quality in teaching and, last but not least, for raising the status of the teaching profession.
Návaznosti
GAP407/11/0234, projekt VaV |
|