D 2014

Příprava studentek na roli herního partnera

SYSLOVÁ, Zora a Lucie GRŮZOVÁ

Základní údaje

Originální název

Příprava studentek na roli herního partnera

Název anglicky

Preparing students for the role of a partner

Vydání

Hradec Králové, Hra je krásnou přípravou k vážným věcem, od s. 282-292, 11 s. 2014

Nakladatel

PdF Hradec Králové

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7435-390-1

Klíčová slova česky

Fakultní cvičný učitel; hra; předškolní vzdělávání; přípravné vzdělávání.

Klíčová slova anglicky

Pedagogical practice teacher; play; preprimary education; professional preparing education.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 5. 2015 16:08, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Hra je fenomén, který dlouhodobě zůstává předmětem zkoumání pedagogů a dalších výzkumníků. V předškolním období na něj nahlížíme z několika hledisek jak teoretických, tak metodologických či diagnostických. Text popisuje, jakým způsobem jsou tyto aspekty zohledňovány v přípravném vzdělávání budoucích učitelů mateřských škol. Přinášíme analýzu přístupů studentů ke hře, která ukazuje na širokou variabilitu rolí, které studenti při hře dětí zaujímají. Zjištění otevírají otázky vztahující se k efektivitě a kvalitě přípravného vzdělávání.

Anglicky

Play is phenomenon, which is subject of research for long time in pedagogy, psychology and other sciences. We can see the play in preprimary education from different point of view (theoretical, methodological and diagnostically views). The article describes the aspects in using play in professional preparing education of future preprimary teachers. There are analyses of students’ approaches in play, which show the wide variability of teacher’s roles in playing process. Findings bring questions of efficiency and quality in professional preparing education.