2014
Příprava studentek na roli herního partnera
SYSLOVÁ, Zora a Lucie GRŮZOVÁZákladní údaje
Originální název
Příprava studentek na roli herního partnera
Název anglicky
Preparing students for the role of a partner
Autoři
Vydání
Hradec Králové, Hra je krásnou přípravou k vážným věcem, od s. 282-292, 11 s. 2014
Nakladatel
PdF Hradec Králové
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7435-390-1
Klíčová slova česky
Fakultní cvičný učitel; hra; předškolní vzdělávání; přípravné vzdělávání.
Klíčová slova anglicky
Pedagogical practice teacher; play; preprimary education; professional preparing education.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 4. 5. 2015 16:08, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Hra je fenomén, který dlouhodobě zůstává předmětem zkoumání pedagogů a dalších výzkumníků. V předškolním období na něj nahlížíme z několika hledisek jak teoretických, tak metodologických či diagnostických. Text popisuje, jakým způsobem jsou tyto aspekty zohledňovány v přípravném vzdělávání budoucích učitelů mateřských škol. Přinášíme analýzu přístupů studentů ke hře, která ukazuje na širokou variabilitu rolí, které studenti při hře dětí zaujímají. Zjištění otevírají otázky vztahující se k efektivitě a kvalitě přípravného vzdělávání.
Anglicky
Play is phenomenon, which is subject of research for long time in pedagogy, psychology and other sciences. We can see the play in preprimary education from different point of view (theoretical, methodological and diagnostically views). The article describes the aspects in using play in professional preparing education of future preprimary teachers. There are analyses of students’ approaches in play, which show the wide variability of teacher’s roles in playing process. Findings bring questions of efficiency and quality in professional preparing education.