SYSLOVÁ, Zora and Lucie GRŮZOVÁ. Příprava studentek na roli herního partnera (Preparing students for the role of a partner). In Hornáčková Vladimíra. Hra je krásnou přípravou k vážným věcem. Hradec Králové: PdF Hradec Králové, 2014, p. 282-292. ISBN 978-80-7435-390-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Příprava studentek na roli herního partnera
Name (in English) Preparing students for the role of a partner
Authors SYSLOVÁ, Zora and Lucie GRŮZOVÁ.
Edition Hradec Králové, Hra je krásnou přípravou k vážným věcem, p. 282-292, 11 pp. 2014.
Publisher PdF Hradec Králové
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7435-390-1
Keywords (in Czech) Fakultní cvičný učitel; hra; předškolní vzdělávání; přípravné vzdělávání.
Keywords in English Pedagogical practice teacher; play; preprimary education; professional preparing education.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 4/5/2015 16:08.
Abstract
Hra je fenomén, který dlouhodobě zůstává předmětem zkoumání pedagogů a dalších výzkumníků. V předškolním období na něj nahlížíme z několika hledisek jak teoretických, tak metodologických či diagnostických. Text popisuje, jakým způsobem jsou tyto aspekty zohledňovány v přípravném vzdělávání budoucích učitelů mateřských škol. Přinášíme analýzu přístupů studentů ke hře, která ukazuje na širokou variabilitu rolí, které studenti při hře dětí zaujímají. Zjištění otevírají otázky vztahující se k efektivitě a kvalitě přípravného vzdělávání.
Abstract (in English)
Play is phenomenon, which is subject of research for long time in pedagogy, psychology and other sciences. We can see the play in preprimary education from different point of view (theoretical, methodological and diagnostically views). The article describes the aspects in using play in professional preparing education of future preprimary teachers. There are analyses of students’ approaches in play, which show the wide variability of teacher’s roles in playing process. Findings bring questions of efficiency and quality in professional preparing education.
PrintDisplayed: 1/5/2024 21:16