u 2014

Recenze materiálu "Prevence užívání tabáku a alkoholu - metodická příručka pro učitele 2.stupně ZŠ"

REISSMANNOVÁ, Jitka

Základní údaje

Originální název

Recenze materiálu "Prevence užívání tabáku a alkoholu - metodická příručka pro učitele 2.stupně ZŠ"

Název česky

Recenze materiálu "Prevence užívání tabáku a alkoholu - metodická příručka pro učitele ZŠ"

Název anglicky

Review: Prevention of alcohol and tabaco use - methodic book

Vydání

Pardubice, 156 s. 2014

Nakladatel

Centrum celoživotního vzdělávání Jezerka o.p.s.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Účelové publikace

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-260-7526-4

Klíčová slova česky

prevence; tabák; alkohol; zdraví

Klíčová slova anglicky

prevention; tabacco; alcohol; health
Změněno: 12. 2. 2015 11:13, PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D.

Anotace

V originále

Metodická příručka „Prevence užívání tabáku a alkoholu“ pro učitele 2. stupně ZŠ volně navazuje na materiál „Kouření a já“. Zaměřuje se nejen na již dobře známé negativní účinky kouření a užívání alkoholu na zdraví dětí a mladistvých, ale především reflektuje aktuální potřeby společnosti a pedagogů v pedagogickém terénu. Největší přínos metodiky vidím v aktivitách vhodných pro rozvoj sociálních kompetencí žáků a zvyšování mediální gramotnosti. Předložený metodický materiál je svou aktuálností a zaměřením jedinečným textem, vhodným k implementaci do učiva (nejen) výchovy ke zdraví na základních školách.

Anglicky

Methodological Guide "Prevention of tobacco and alcohol use" for 2nd grade teacher primary schools is loosely based on material "Smoking and Me". It focuses not only on the already well-known negative effects of smoking and alcohol use on the health of children and adolescents, but also reflects the current needs of society and teachers in the educational field. The biggest benefit I see in the methodology of activities suitable for developing social skills of students and increase media literacy. The present methodical material is its unique focus and timeliness of text, suitable for implementation into the curriculum (not only) health education in primary schools.