ŠTĚPÁNEK, Libor. Creative Use of Information and Communication Technologies in Language Teaching. In Foreign Language Competence as an Integral Component of the Universiy Graduate Profile, IV. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Creative Use of Information and Communication Technologies in Language Teaching
Autoři ŠTĚPÁNEK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Foreign Language Competence as an Integral Component of the Universiy Graduate Profile, IV, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/14:00079077
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky tvořivost; jazykové vzdělávání; ICT; videokonference;asynchronní komunikace
Klíčová slova anglicky creativity; language teaching; ICT; videoconferencing; asynchronous communication
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 8. 4. 2015 11:45.
Anotace
This paper shares experience with a successful implementation of Information and Communication Technologies (ICT)-enhanced language learning in the university environment. Masaryk University Language Centre-Centrum jazykového vzdělávání engages in teaching, research and project activities that focus on design, development, evaluation and implementation of novel courses and ICT tools in diverse areas, such as CEFR, flexible materials format, authentic situations, creative processes, community-of-practice communication and ICT-enhanced language learning. Outcomes of recent projects (INVITE, COMPACT, IMPACT) indicate that the ICT-enhanced approach can play a fundamental role in improving language learning and in fostering more complex learning environments. Examples of CJV MU courses, activities and tools present multimedia and ICT as an integral part of the language learning process. Questions of balance between individual and collaborative activities, between traditional and ICT-enhanced tasks, and between synchronous and asynchronous communication tools are addressed, and approaches aiming at deeper involvement of university language learners in real academic or expert situations as well as their intensive engagement in an environment where they can test and improve their language, expert and socio-cultural skills are discussed. The aim of this paper is to present practical examples of innovative materials, software and teaching methods and to encourage experience sharing and discussion on effective use of ICT-enhanced language learning in the university setting.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MUNázev: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 28. 9. 2024 03:25