ŠTĚPÁNEK, Libor. Creative Approach to Language Teaching: Flipping your Language Classes. In Online Educa Berlin. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Creative Approach to Language Teaching: Flipping your Language Classes
Autoři ŠTĚPÁNEK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Online Educa Berlin, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/14:00079078
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky jazykové vzdělávání; ICT; převrácená třída; CALT; angličtina pro akademické účely
Klíčová slova anglicky language teaching; ICT; flipped classroom; CALT; EAP
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 8. 4. 2015 11:44.
Anotace
This paper presents a Creative Approach to Language Teaching (CALT) with the aim to share effectiveness of the use of flip teaching in an academic setting. Masaryk University Language Centre (CJV MU) is the leading language learning institution in the Czech Republic that has initiated complex improvements and innovations of language education and encouraged research into diversity of approaches to language teaching in the country. A number of project and research activities (Invite, Compact, Impact, Deutsch.Info, Czech–Key) focused on design and implementation of novel pedagogies and cutting edge ICT tools. The areas in focus included flexible materials format, authentic situations and ICT-enhanced language learning in the context of critical and creative thinking in language development. The efforts resulted, among other outcomes, in CALT, a fusion of creativity-related theories that exposes learners to the complexity of the language used in creative situations by means of a community-of-practice style of work. This talk presents two examples of CALT courses, namely Key Competencies in Academic English (for university students) and Internationalisation Support (for university academic staff), that view a wide use of ICT and multimedia, personalised language guidance and flip teaching as an integral part of language learning process. The Key Competencies in Academic English is an interdisciplinary course composed of a combination of extensive reading, listening and video materials watching supported by activities in the “IS MU” LMS outside of the classroom, and in-class interactive tasks that stimulate critical and creative thinking and use student-generated learning materials. The course teachers adopt roles of language facilitators, guides and advisers that attempt to create a flexible and dynamic learning environment.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MUNázev: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 07:23