2014
Měření rozvoje diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce: metodologie a vybrané výsledky předvýzkumu
HUBLOVÁ, GabrielaZákladní údaje
Originální název
Měření rozvoje diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce: metodologie a vybrané výsledky předvýzkumu
Název anglicky
Measuring the development of discourse competence in English as a foreign language academic writing: methodology and pilot reserach results
Autoři
Vydání
Poláchová Vašťatková, Jana a Pavla Vyhnálková (Eds). Pedagogický výzkum – spojnice mezi teorií a praxí. Sborník anotací z XXII. konference České asociace pedagogického výzkumu konané ve dnech 8.-10. září 2014 v Olomouci (s. 89 - 90). Olomouc: Gevak Olomouc, ČAPV, Pedagogická fakulta Palackého university, 2014
Další údaje
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-86768-91-5
Klíčová slova česky
diskurzivní kompetence, koherence, koheze, akademické psaní, anglický jazyk jako cizí jazyk
Klíčová slova anglicky
discourse competence, coherence, cohesion, academic writing, English as a foreign language
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2015 18:19, Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D.
V originále
Cílem výzkumu je posoudit vliv intervence realizované v prostředí LMS IS MU a aplikace Peer-review na rozvoj diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce u studentů participujících v online kurzu akademického psaní realizovaném na Masarykově univerzitě. Příspěvek představuje metodologii výzkumu (výzkumný design, nástroje sběru dat pro posouzení úrovně výstavby textu, lexikální a gramatické koheze a základní analytické postupy). Rovněž jsou prezentovány vybrané výsledky předvýzkumu.
Anglicky
The aim of the study is to decide whether the intervention carried out in the Masaryk University Learning Management System and the Peer Review Application resulted in the development of discourse competence in English as a foreign language academic writing of B.A. and M.A. students participating in the CJV_AW Academic Writing_ONLINE course delivered at Masaryk University, Czech Republic. The paper introduces research methodology, namely research design, data collection instruments for assessing text structure and organisation and lexical and grammatical cohesion, and key analytical procedures. Finally, some of the pilot research results are also presented.